ارائه جزئیاتی از طرح سنجش نوآموزان اتباع خارجی

از آن جایی که انجام سنجش سلامت برای دانش‌آموزان ایرانی و اتباع به دبستان و پیش دبستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، این اقدام از هفدهم فروردین‌ماه تا سی‌ویکم خردادماه در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان پیش دبستانی و اول ابتدایی به منظور ارزیابی سلامت جسمانی دانش‌آموزان در بدو ورود به مقطع ابتدایی و پیش دبستانی انجام می‌شود. اواخر فروردین‌ماه سال جاری طرح سنجش سلامت نوآموزان در سراسر کشور آغاز شد که به گفته مسئولان آموزش و پرورش والدین همه نوآموزان متولد اول مهر ۹۴ تا اول مهر ۹۷ در سامانه my.medu.ir اطلاعات نوآموزان خود را ثبت و در هر یک از پایگاه‌های سنجش مورد نظرشان نوبت گرفته و مراجعه کنند.

به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش والدین ایرانی و اتباع خارجی تا دهم خرداد فرصت داشتند تا ثبت‌نام سنجش کودکانشان را انجام دهند؛ در سنجش سلامت دانش‌آموزان مورد ارزیابی هوش، ارزیابی حرکتی و ارزیابی سلامت می‌شوند؛ سنجشی که برای کودکان مانند بازی طراحی شده است.

مسئولان آموزش و پرورش مطرح کردند، انجام سنجش سلامت برای دانش‌آموزان ایرانی و اتباع به دبستان و پیش دبستانی ضروری است؛ والدین ایرانی و اتباع خارجی با ورود به سایت مربوطه برای ثبت نام کودکانشان اقدام کنند.

همچنین والدینی که نوآموز اول ابتدایی و پیش دبستانی دارند فرصت دارند که برای انجام ثبت نام طرح سنجش سلامت دانش آموزان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ از هفدهم فروردین‌ماه تا سی‌ویکم خردادماه وارد سامانه سنجش سلامت دانش آموزان شده و پس از تکمیل مدارک ثبت‌نام اقدام به نوبت‌گیری برای آزمون کنند. نوآموزان می‌توانند تا دو مرتبه در آزمون طرح سنجش سلامت شرکت کنند.

نحوه سنجش سلامت دانش‌آموزان خارجی بدون اوراق هویتی

مرتضی علیخانی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهرستان‌های استان تهران با پیش‌بینی انجام سنجش سلامت برای حدود ۱۵ هزار اتباع خارجی کلاس اولی، اظهار کرد: اتباعی که هنوز موفق نشده‌اند مدارک هویتی خود را کامل و "شناسه یکتا" دریافت کنند، می‌توانند از طریق گزینه «اتباع» و مراجعه مستقیم به پایگاه‌های سنجش مناطق برای این امر اقدام کنند.

وی درباره نام‌نویسی دانش‌آموزان اتباع خارجی کلاس اولی که اسناد هویتی آن‌ها ناقص است، افزود: این اتباع با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه سنجش مناطق از طریق دسترسی مسئول پایگاه می‌توانند نوبت بگیرند، وزارتخانه این تمهیدات را برای این اتباع در نظر گرفته است اما باید توجه داشت که برگه سنجش تنها یکی از مدارک الزام برای ثبت نام سال تحصیلی ۱۴۰۲ است و این اتباع باید برای ثبت‌نام نوآموز در مدرسه پیگیر باشند تا کارت هویتی آمایش یا گذرنامه خانوار را دریافت کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه تاکنون در شهرستان‌های این استان حدود ۹۴ هزار نوآموز برای سنجش سلامت نوبت‌گیری کرده‌اند که کار بیش از ۸۰ درصد این نوآموزان انجام شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود کار سنجش حدود ۱۵ هزار اتباع پایه اول انجام شود.

نوبت‌گیری غیرحضوری برای سنجش سلامت نوآموزان اتباع خارجی

پیش‌تر نیز ظریف حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار کرد: اتباع خارجی نیز برای نوبت‌گیری غیرحضوری برای سنجش سلامت نوآموزان دبستانی و پیش دبستانی خود به سامانه my.medu.ir مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه اتباع خارجی در طول تحصیل نیز می‌توانند به پایگاه‌های سنجش سلامت مراجعه کنند، افزود: حدود ۹۰ هزار نفر از اتباع خارجی در سال گذشته به سنجش سلامت مراجعه کرده‌اند.

کد خبر 666673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.