اعلام اسامی ۴ زائر ایرانی که در مکه و مدینه فوت کردند

امسال از شهرهای مختلف کشور زائان پیر و جوان عازم سرزمین وحی شدند که بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت وضعیت سلامتی حجاج قابل قبول‌تر از حج‌های گذشته است، اما طبق اعلام این سازمان چهار زائر ایرانی بر اثر بیماری تنفسی و قلبی فوت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا رضایی اظهار کرد: تا بیست و یکم خردادماه، چهار نفر از زائران ایرانی که سابقه بیماری تنفسی و قلبی داشتند در مکه و مدینه فوت کردند که با هماهنگی لازم با خانواده و بازماندگان آن‌ها پیکرشان یا به ایران منتقل می‌شود یا با طی مراحل قانونی و رعایت اصول شرعی در عربستان دفن می‌شوند.

همچنین سازمان حج و زیارت با اشاره به این موضوع که با توجه به شدت گرمای هوا و سن زائران حج ۱۴۰۲ وضعیت سلامتی حجاج قابل قبول‌تر از حج‌های گذشته است، اعلام کرد که سه زائر در مکه و یک زائر در مدینه فوت کردند، رباب فلاح تفتی ۷۲ ساله از کاروان ۳۴۰۲۱ استان یزد، صادق بیگی ۶۹ ساله از کاروان ۴۱۷۴۶ کرج، ربابه جباری‌ها ۷۲ ساله از کاروان ۳۷۰۱۳ قزوین، سه زائری هستند که در مکه مکرمه به دلیل ایست قلبی فوت کردند.

جواد دانشیار، رئیس ستاد مدینه نیز اظهار کرد: از بین چهار زائر ایرانی که تاکنون فوت کردند، یک زائر به نام محمد شیخی فرزند غفور ۵۷ ساله از کاروان شماره ۱۷۲۸۶ از تهران به علت سکته قلبی در مدینه از دنیا رفت.

وی ادامه داد: از تاریخ سوم خرداد عملیات حج با اعزام زائران ایرانی به مدینه آغاز شد و بر همین اساس روزانه حدود دو هزار زائر وارد این شهر شدند و تا یکشنبه بیست و یکم خردادماه، ۳۷ هزار ۴۹۷ زائر با ۱۶۹ پرواز در قالب ۲۴۰ کاروان وارد مدینه شده‌اند.

رئیس ستاد مدینه با اشاره به این‌که اعزام زائران از ایران به مقصد مدینه تا بیست و هشتم خردادماه ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: در مجموع ۴۹ هزار و ۶۸۱ زائر در قالب مدینه قبل، وارد شهر پیامبر (ص) می‌شوند.

دانشیار افزود: تعداد زائرانی که در حال حاضر در مدینه هستند، ۹۷۶۵ نفر هستند و دوم تیرماه که مصادف است با پنجم ذی‌الحجه آخرین کاروان زائران ایرانی از مدینه عازم مکه می‌شود.

رئیس ستاد مدینه در ادامه با اشاره به آمار کل زائران اعزامی تا روز بیست و یکم خرداد به سرزمین وحی، گفت: ۵۲ هزار و ۸۳۱ زائر با ۲۴۲ پرواز وارد عربستان شده‌اند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۳۳۴ زائر با ۷۳ پرواز از طریق فرودگاه جده وارد این کشور شدند.

کد خبر 666587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.