ساخت تصفیه‌خانه شیرابه با استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها

شهردار قزوین با اشاره به روند اجرای پروژه تصفیه‌خانه شیرابه زباله در سایت پسماند پاکسار گفت: شهرداری قزوین با بهره‌گیری از ظرفیت علمی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در حال ساخت تصفیه‌خانه شیرابه در سایت دفن و پردازش پسماند پاکسار است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از آغاز طرح نهضت ترمیم و مرمت جداول در معابر ناحیه مهدیه خبر داد و اظهار کرد: این عملیات به منظور هدایت مناسب آب‌های سطحی انجام شده و در محله نخست ترمیم جداول بلوار شهید چگینی حدفاصل پل اتوبان تا بلوار شهید مطهری در دست اقدام قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عملیات ترمیم ترانشه در معابر ناحیه مینودر و کوثر ادامه دارد، افزود: در این نوبت خیابان‌های بدر غربی، سردار، آذربایجان و میدان مرصاد به منظور تسهیل در رفت و آمد مرمت شد.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: عملیات نخاله‌برداری و پاکسازی معابر در محله جانبازان واقع در ناحیه مهدیه با هدف رعایت بهداشت در محلات و زیبایی بصری چهره شهر در بلوار ایران انجام شده است.

صباغی اضافه کرد: بیس‌ریزی، لکه‌گیری و آسفالت حفاری خیابان طالقانی به طول ۴۰۰ متر با هدف رفع ترافیک و تسهیل در عبور و مرور خودروها توسط عوامل اجرایی ناحیه امام‌زاده علی (ع) انجام شد.

وی ادامه داد: در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان و بهسازی رشد گیاهان، عوامل اجرایی ایستگاه شماره پنج خدمات مدیریت پسماند شهرداری قزوین اقدام به پاکسازی و نظافت باغچه‌ها و فضای سبز خطی سطح شهر کردند.

شهردار قزوین تصریح کرد: شست‌وشو و پاکسازی انهار سطح شهر با خودروی جنتکس به منظور پیشگیری از انتشار بوی نامطبوع توسط عوامل اجرایی ایستگاه شماره شش خدمات مدیریت پسماند شهرداری قزوین بنا به درخواست شهروندان انجام شد.

صباغی ادامه داد: لایروبی شبانه انهار سرپوشیده خیابان امام خمینی (ره) توسط عوامل اجرایی و ماشین‌آلات ایستگاه شماره دو خدمات مدیریت پسماند شهرداری قزوین بنا به درخواست شهروندان انجام شده است.

وی تاکید کرد: به منظور پیشگیری از حوادث ناشی از تداخل شبکه برق با تاج درختان و رفع اتصالی، با هماهنگی شرکت توزیع نیروی برق، عملیات هرس شاخه‌های درختان و رفع تداخل با شبکه برق در محدوده بلوارهای شهید بابایی و پرستار انجام شد.

شهردار قزوین ادامه داد: در ادامه طرح رسیدگی به وضعیت روشنایی بوستان‌ها، میدان‌ها و فضای سبز خطی، اصلاح و بهبود وضعیت روشنایی، رفع نواقص فنی و خاموشی پایه چراغ‌های میدان جانبازان انجام شد.

صباغی از اجرای عملیات تراش و مرمت روکش آسفالت پروژه پیامبر اعظم (ص) خبر داد و گفت: تراش و مرمت روکش آسفالت پروژه پیامبر اعظم (ص) حدفاصل زیرگذر قدس تا تقاطع ولایت در حال انجام است. به منظور تراش و مرمت روکش آسفالت و جاگذاری نیوجرسی، جداکننده لاین کنار و وسط، بلوار پیامبر اعظم (ص) در حال حاضر مسدود شده است.

وی افزود: این عملیات در دو لاین رفت و برگشت به مساحت ۹۹۰۰ مترمربع است که اجرای عملیات بادگیری به منظور چسبندگی قیر بر سطح زمین به منظور انجام روکش آسفالت در حال اجرا است.

شهردار قزوین از نصب چراغ راهنمایی و رانندگی چشمک‌زن در بلوار آیت‌الله خامنه‌ای خبر داد و اظهار کرد: این اقدام به منظور تسهیل عبور و مرور شهروندان، کاهش تراکم ترافیک و ایمن‌سازی تردد در بلوار آیت‌الله خامنه‌ای انجام شده است. این عملیات با هدف ایمنی بیشتر تردد خودروها و کاهش خطرات و تصادفات احتمالی توسط این سازمان انجام شد.

صباغی از ادامه عملیات بهسازی معابر اصلی و فرعی در سطح منطقه دو خبر داد و افزود: در این نوبت عوامل اجرایی خدمات شهری منطقه دو نسبت به لکه‌گیری آسفالت در چهارراه شهید مدرس اقدام کردند.

وی با بیان اینکه اردیبهشت‌ماه امسال ۳۷ مورد پروانه در حوزه‌های مختلف منطقه دو قزوین صادر شده است، تاکید کرد: احداث و تجدید بنا، اصلاحیه پروانه، دستور تهیه نقشه و فنس‌کشی از جمله مجوزهای صادر شده در مدت یک ماه اخیر است.

شهردار قزوین با بیان اینکه عملیات روکش آسفالت مکانیزه در شهرک عارف منطقه چهار در حال اجرا است، تصریح کرد: عملیات تراکم بستر بازارچه پونک در ناحیه مهدیه به منظور تردد آسان، رفاه حال ساکنان و آماده‌سازی معابر انجام می‌شود.

صباغی از مرمت و روکش دستی آسفالت در معابر فرعی محله جانبازان خبر داد و اظهار کرد: اردیبهشت امسال بیش از دو هزار مترمربع از معابر ناحیه مهدیه لکه‌گیری شده است.

وی از اتمام عملیات مرمت جوی روسی در خیابان نرگس واقع در ناحیه مهدیه خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف هدایت مناسب آب‌های سطحی و جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر در دستور کار شهرداری است.

شهردار قزوین با اشاره به روند اجرای پروژه تصفیه‌خانه شیرابه زباله در سایت پسماند پاکسار اضافه کرد: شهرداری با بهره‌گیری از ظرفیت علمی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در حال ساخت تصفیه خانه شیرابه در سایت دفن و پردازش پسماند پاکسار است.

کد خبر 666578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.