وضعیت بورس امروز/ کاهش فشار فروش در بازار

بازار سهام امروز با فشار عرضه کمتری نسبت به روز گذشته همراه شد و مانند دیروز صف فروش شکل نگرفته است. شاخص کل با کاهش شش هزار و ۸۴۹ و احدی به دو میلیون و ۲۰۸ هزار و ۲۰۸ رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار سهام امروز با فشار عرضه کمتری نسبت به روز گذشته همراه شد و مانند دیروز صف فروش شکل نگرفته است. شاخص کل با کاهش شش هزار و ۸۴۹ و احدی به دو میلیون و ۲۰۸ هزار و ۲۰۸ رسید؛ نمادهای فارس و وبملت بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای میدکو، فولاد و فملی بیشترین تأثیر منفی را در معاملات امروز بر جای گذاشتند. دلار نیز در محدوده ۴۸ هزار تومان است.

شاخص کل هم‌وزن امروز با کاهش دو هزار و ۱۷۷ و احدی به عدد ۷۴۸ هزار و ۶۳۵ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده شش هزار و ۹۴۳ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل بیش از ۶۸۱ هزار معامله و خریدوفروش بیش از ۹ میلیارد برگه سهم است، همچنین ارزش بازار به میزان هشت میلیون و ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس نیز با کاهش اندک ۲۹ و احدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۸ هزار و ۳۱ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای آریا، وسپهر بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای دی، صبا و مادیرا بیشترین تأثیر منفی را در بازار بر جای گذاشتند. ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۵۵۴ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۸۴ هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران بیش از ۵ میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۳۷۲ هزار معامله به ارزش ۵ هزار و ۵۴۴ میلیارد تومان معامله کردند.

ارزش کل معاملات امروز ۱۰ هزار و ۹۹۹ میلیارد تومان بود که این مقدار، مبلغ هفت هزار و ۴۷۹ میلیارد تومان متعلق به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: ۹ میلیارد ۹۸۴ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: ۵ میلیارد ۶۷۱ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: ۶ هزار و ۹۶۴ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: ۴ هزار و ۴۰۷ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: افران، دارایکم، کمند

بیشترین حجم معامله: شستا، خساپا، وبملت

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: ثمسکن، رتاپ، شگل، دامین

بیشترین کاهش قیمت: وسینا، خاهن، ختوقا

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۱۸۲ ۲۱۲
فرابورس ۱۴۵ ۱۵۸

اخبار مهم

عرضه اولیه «شهر» انجام شد

امروز _بیست‌ویکم خردادماه_ تعداد ۳.۹۶۰.۰۰۰.۰۰۰ سهم معادل ۱۲ درصد از سهام شرکت گروه مالی شهر به عنوان ششصدوچهارمین شرکت پذیرفته‌شده در بخش "سرمایه‌گذاری‌ها" و گروه و طبقه "سایر واسطه‌گری‌های مالی" با کد صنعت ۵۶۹۹ و در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران در نماد «شهر» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه شد.

تمدید توقف خودرو

به استناد ماده ۱۶ مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران، به اطلاع می‌رساند با توجه به ابهامات موجود در اطلاعات با اهمیت منتشر شده توسط ناشر، نماد معاملاتی حداکثر به مدت دو روز کاری متوقف می‌شود.

بدیهی است ناشر موظف به رفع ابهامات موجود در اطلاعات با اهمیت منتشر شده است.

زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع فوق‌العاده "ومعادن"

بر اساس این اطلاعیه، جلسه مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت در ساعت ۱۰ روز شنبه مورخ ۱۷/‏۰۴/‏۱۴۰۲‬ به منظور بررسی عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ در محل مجموعه فرهنگی و ورزشی وزارت کار و امور اجتماعی، سالن تلاش، به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از مسجد بلال، نرسیده به چهارراه پارک‌وی برگزار می‌شود. همچنین جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده به‌منظور اصلاح برخی از مفاد اساسنامه شرکت، جهت تطابق با نمونه مورد تائید سازمان بورس، در ساعت ۱۲ همان روز در محل یادشده برگزار خواهد شد.

بیش از یک میلیون تن سیمان روی تابلو بورس کالا

در عرضه‌های امروز، ۶۶ شرکت سیمانی در مجموع یک میلیون و ۱۷۰ هزار و ۷۳۲ تن انواع سیمان را روی تابلو می‌برد. از کل عرضه‌های امروز سیمانی‌ها در بورس کالا، ۹۷۰ هزار و ۵۶۲ تن سیمان از نوع تیپ ۲، ۱۱۸ هزار و ۵۵۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۴۲۵، ۷۱ هزار و ۲۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۳۲۵ و ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۵۲۵ خواهد بود.

شرکت تأمین سرمایه خلیج فارس با نماد "تفارس" سود تقسیم کرد

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تأمین سرمایه خلیج فارس به ازای هر سهم ۱۹۰ ریال سود تخصیص داده شد.

نقشه بازار

وضعیت بورس امروز/ کاهش فشار فروش در بازار
کد خبر 666500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.