استفاده بهینه از فضاهای شهری برای توسعه فضای سبز/گل‌های زنبق به جزایر ترافیکی می‌آید

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به استفاده بهینه از بعضی فضاهای شهری گفت: برای حفظ نشاط شهر و توسعه فضای سبز در آن می‌توان از این فضاها استفاده کرد تا با ایجاد تنوع بصری در این کلان‌شهر، شهروندان بتوانند از این فضا بهره‌ لازم را ببرند.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به استفاده بهینه از بعضی از فضاهای شهری اظهار کرد: این فضاهای شهری شامل جزایر ترافیکی سه‌راه‌ها، چهارراه‌ها یا تقاطع‌های سطح شهر است؛ برای این منظور باید رعایت مباحث ترافیکی از جمله دید مناسب انجام شود تا تغییر کاربری استفاده از این جزایر منجر به بروز تصادف یا مشکلات دیگر نشود.

وی با بیان اینکه در این راستا تلاش شده است تا برای این منظور از گیاهی زیبا با نیاز آبی بسیار کم به‌نام گل زنبق استفاده شود، افزود: زنبق یکی از زیباترین گل‌هایی است که در تزئینات و گل‌آرایی از آن استفاده می‌شود و نیاز آبی کمی دارد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه حدود ۲۵ هزار بوته گل زنبق در سطح منطقه ۹ در حال کاشت است، گفت: در این دوره از مدیریت شهری باید نشاط و زیبایی شهر را حفظ و برای کاشت گونه‌های کم‌آب در راستای توسعه فضای سبز باید دقت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان برای اصلاح الگوی کاشت به این نتیجه رسیدیم که بتوانیم از گل زنبق در این جزایر ترافیکی استفاده کنیم.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه ورودی خیابان جهاد به‌سمت آتشگاه و پل یا خیابان سه پله به‌سمت خیابان میرزا طاهر از جمله خیابان‌هایی است که بوته‌های زنبق در آن کاشته شده است، تصریح کرد: در صورتی‌که بتوانیم تنوع گیاهی داشته باشیم، در نتیجه تنوع بصری نیز خواهیم داشت و شهروندان می‌توانند از این فضای زیبا لذت و بهره ببرند.

کد خبر 666458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.