گزارش حسابرسی ۱۴۰۱ هفته آینده در صحن شورای شهر تهران ارائه می‌شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: این آمادگی را داریم که از هفته آینده بعضی از گزارش‌های حسابرسی مربوط به سال گذشته را در صحن شورا ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد آخوندی امروز _یکشنبه بیست‌ویکم خردادماه_ در یکصدوپنجاه‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری اظهار کرد: حسابرسی‌های مربوط به سال‌های ۹۶ تا ۹۹ از مدت‌ها پیش آماده و به هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تحویل داده شده است.

وی افزود: از مجموع این گزارش‌ها فقط چند گزارش باقی مانده که باید در صحن شورا قرائت شود، لذا ضرورت دارد به‌منظور پرداختن هرچه سریع‌تر به گزارش‌های حسابرسی سال ۱۴۰۰ و سال گذشته این گزارش‌ها در دستور کار صحن شورا قرار گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: این آمادگی را داریم که از هفته آینده برخی گزارش‌های مربوط به سال ۱۴۰۱ را در صحن شورا ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه گزارش‌های حسابرسی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را با دقت و صرف زمان بیشتری در صحن شورا بررسی خواهیم کرد، ادامه داد: این گزارش‌ها عملکرد دوره مدیریت شهری ششم است، بنابراین ضروری است با جزئیات و وسواس بیشتر به آنها بپردازیم و این حساسیت از آن جهت است که باید نسبت به عملکرد دوره خودمان پاسخگو باشیم.

آخوندی اضافه کرد: تمام گزارش‌های چهار ساله را به‌صورت مجلد آماده کرده‌ایم که در حال چاپ است و به عنوان یک سند در شورا باقی خواهد ماند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وقفه چهار سال دوره مدیریت شهری گذشته در ارائه گزارش حسابرسی سالانه طی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ گفت: قرائت نشدن گزارش‌های سالانه در چهار سال دوره شورای پنجم باعث شد تا مشکلات شرکت‌ها احصا نشود و برنامه‌ریزی لازم برای رفع آنها در سال‌های آینده صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: در گزارش‌های حسابرسی تهیه شده رعایت‌نشدن مواد مختلف قانون تجارت، دریافت نشدن تاییدیه ها، رعایت‌نشدن مصوبات صریح شورای اسلامی شهر، نبود رعایت قوانین مالی، ثبت نشدن معاملات در سامانه‌ها و مشکلات فراوان دیگری به وضوح دیده می‌شود که نتیجه عمل‌نکردن به قانون و رسیدگی‌نکردن به عملکردها در دوره قبل است.

کد خبر 666439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.