راهکارهای کاهش ترافیک در پورتوی پرتغال

لزوم پایدارسازی شهری و بهبود تغییرات اقلیمی، کاهش وابستگی شهروندان را به عبور و مرور از طریق وسایل نقلیه شخصی به یک اولویت در برنامه‌ریزی مدیران پورتو در پرتغال تبدیل کرده است. مسئولان با اتخاذ تصمیمات جدید شهری، سعی در کاهش ترافیک و ترویج حمل‌ونقل پایدار داشته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران پورتو از وقوع یک انقلاب عظیم در حمل‌ونقل شهری در آینده نزدیک خبر داده و مدعی شده‌اند روش‌های پایداری را جایگزین استفاده از وسایل نقلیه موتوری برای عبور و مرور شهروندان خواهند کرد. در واقع این افراد در تلاش هستند از طریق بهبود سامانه‌های حمل‌ونقل شهری و زیرساخت‌های تردد سبز، وابستگی شهروندان را به عبور و مرور از طریق وسایل نقلیه موتوری، به‌ویژه خودروهای شخصی، به حداقل برسانند. جالب است بدانید که پورتو شهری باستانی با زیرساخت‌های قدیمی به‌شمار می‌رود که بخش اعظم معابر آن برای تردد وسایل نقلیه طراحی شده است و در آن، کمترین فضا برای توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی وجود دارد.

راهکارهای کاهش ترافیک در پورتوی پرتغال

تلاش برای تغییر نگرش شهروندان نسبت به روش‌های تردد

اگرچه پورتو از سامانه حمل‌ونقل عمومی بسیار پیشرفته‌ای برخوردار است، با این حال همچنان خودروهای شخصی مالکیت معابر شهری را از آن خود کرده‌اند که این امر ضرورت تغییر ذهنیت مردم نسبت به شیوه‌های عبور و مرور خود در شهر را در رأس اهداف مدیران برای ایجاد پایداری قرار داده است. در این راستا، برنامه‌ریزان پورتو در نظر دارند به توسعه یک خط حمل‌ونقل برای اتوبوس‌های تندرو بپردازند که پس از ایجاد، اولین خط پیشرفته سراسر پرتغال خواهد بود. همزمان با این اقدام، رویکرد کاهش هزینه‌های تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی در سراسر شهر پیاده خواهد شد، ضمن این‌که امکان تغییر مسیر و استفاده از وسایل نقلیه متفاوت برای شهروندان تا رسیدن به مقصد نهایی فراهم خواهد آمد که این امر به سهم خود در تسهیل تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی و تشویق هرچه بیشتر مردم به کاهش استفاده از خودروهای شخصی خود، نقش مهمی ایفا خواهد کرد. نکته جالب توجه این است که خط جدیدی نیز برای مترو در حال ساخت است و بهره‌برداری از آن نیز به افزایش گرایش شهروندان به تردد از طریق قطارهای شهری منجر خواهد شد.

کد خبر 666434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.