رنگ بحران آبی مشهد در آخرین روزهای بهار، نارنجی شد

مدیر پروژه شهر دوستدار آب شهرداری مشهد از نارنجی شدن رنگ بحران آبی در این کلان‌شهر در آخرین روزهای فصل بهار خبر داد.

ناصر صداقت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: وضعیت آب شرب و فضای سبز شهر مشهد سال‌های متمادی دچار بحران است، اما این بحران طی دو سال گذشته به حالت هشدار درآمده است. سال آبی گذشته نیز حجم بارندگی‌ها به حدی بود که در نیم‌قرن گذشته بی‌سابقه بوده و حدود ۶۰ درصد نسبت به بارندگی‌های بلندمدت کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: تغییر اقلیم سبب رخداد پدیده‌هایی همچون خشکسالی شده که اثرات آن بر محیط زیست و منابع آب مشهد مشهود است.

مدیر پروژه شهر دوستدار آب شهرداری مشهد با اشاره به شرایط بحرانی آب در این کلان‌شهر خاطرنشان کرد: امسال با توجه به کاهش قابل توجه بارندگی، حجم آب سدهای تأمین‌کننده آب شرب مشهد به حداقل میزان ممکن رسیده است و تابستان امسال در تأمین آب شرب مشهد دیگر نمی‌توان از سدها استفاده کرد.

صداقت با اشاره به حجم آب موجود در سد دوستی تصریح کرد: حجم آب این سد به قدری کاهش پیدا کرده است که در حال حاضر از آب گل‌آلود برای تصفیه و بهره‌برداری استفاده می‌شود، می‌توان گفت که سد دوستی طی ماه‌های آینده از مدار تأمین آب مشهد کنار گذاشته خواهد شد و در حال حاضر برای تأمین کسری آب در تابستان، حفر چاه بیشتر در دستور کار قرار گرفته است.

صداقت گفت: در حال حاضر بحران آبی مشهد به رنگ نارنجی در آمده و لازم است تمام دستگاه‌ها شرایط اضطرار را درک کنند و برای اطلاع‌رسانی شرایط موجود به شهروندان و زائران، نهایت تلاش و همکاری را با دستگاه‌های متولی امر داشته باشند.

کد خبر 666402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.