راه‌اندازی اتوبوس شادی برای کودکان کار سمنان

سرپرست اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان از حرکت اتوبوس شادی برای کودکان کار در این شهر خبر داد و گفت: برنامه‌های متنوعی از جمله انواع بازی‌های فکری و هیجانی، ایستگاه نقاشی و کاردستی و استخر توپ و فوتبال دستی برای کودکان کار تدارک دیده شد.

سمانه محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همزمان با روز جهانی مبارزه با کار کودکان با مشارکت اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان، مرکز حمایت کودکان هانی و سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری، اتوبوس شادی برای ایجاد شور و نشاط کودکان در مرکز حمایت کودکان هانی مستقر شد.

وی افزود: در این روز به یادماندنی در اتوبوس سیار شادی، برنامه‌های متنوعی از جمله انواع بازی‌های فکری و هیجانی، ایستگاه نقاشی و کاردستی، استخر توپ و فوتبال دستی برپا شد که توانست برای کودکان کار، شادی و نشاط را به ارمغان آورد.

سرپرست اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: شهرداری سمنان در راستای اجرای توصیه‌های «شهر دوستدار کودک» از تیرماه سال ۱۳۹۸ برنامه‌های حوزه کودک را به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها در دستور کار خود قرار داده است.

محمدیان با بیان اینکه اداره شهر دوستدار کودک در معاونت شهرسازی و معماری براساس دستورالعمل ابلاغی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تشکیل شد، تصریح کرد: رویکرد «شهر دوستدار کودک» شهر را به سمتی سوق می‌دهد که در آن کودکان نقش مؤثری در شهر خود دارند و نظرات آنها در تصمیمات شهری لحاظ می‌شود.

وی اضافه کرد: خانواده‌ها و اجتماع نیز موظف هستند کودکان را در مسائل مهم و تصمیم‌گیری‌ها دخیل کنند.

کد خبر 666385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.