منچسترسیتی ۱ _ اینتر میلان ۰ / استانبول، سرزمین موعود انگلیسی‌ها

منچسترسیتی موفق شد با تک گل رودری، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ۱۸ سال پس از معجزه لیورپول در استانبول، منچسترسیتی که به دنبال فتح سه‌گانه بود، برابر اینتر میلان، آخرین امید ایتالیا برای کسب جام در رقابت‌های باشگاهی اروپا قرار گرفت و با یک گل پیروز شد.

رودری، قهرمان دور از انتظار منچسترسیتی در مهمترین شب تاریخ این باشگاه بود. با تک‌گل هافبک اسپانیایی، شاگردان پپ گواردیولا موفق شدند با نتیجه یک بر صفر از سد حریف ایتالیایی خود عبور کنند و به اولین جام خود در لیگ قهرمانان اروپا برسند. به این ترتیب، منچسترسیتی نه تنها اولین قهرمانی در بالاترین سطح اروپا را به دست آورد، بلکه اولین سه‌گانه خود را نیز کسب کرد.

قهرمان لیگ جزیره انگلیس با هدایت پپ گواردیولا، اگرچه در ورزشگاه آتاتورک نمایش خوبی نداشت و از بهترین نمایش‌های خود در این فصل فاصله زیادی داشت، با این حال نشان داد که برای قهرمان شدن لازم نیست تیم برتر میدان بود. آن‌ها در سه بازی سرنوشت ساز متوالی، قهرمانی در لیگ جزیره، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را برای خود به ارمغان آوردند.

پس از فتح سه‌گانه توسط سیتی، حالا پپ گواردیولا تنها مربی تاریخ فوتبال است که با دو تیم در کسب سه‌گانه دبل کرده است.

سیتیزن‌ها در نیمه اول تلاش کردند تا بازی غالب و معمول خود را به ایتالیایی‌ها تحمیل کنند و ارلینگ هالند تنها موقعیت بسیار جدی را در این نیمه خلق کرد که آندره اونانا توانست توپ را به‌خوبی دفع کند.

ناامیدی گواردیولا پس از آن تشدید شد که کوین دی بروینه، ستاره تأثیرگذار این تیم به دلیل مصدومیت از زمین بازی خارج شد تا برای دومین بار مصدومیت در فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند. این بازیکن بلژیکی پیش از این در دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر چلسی نیز دچار مصدومیت شد که البته سیتی در آن مسابقه شکست خورد.

دو تیم در ادامه مسابقه موقعیت‌های متعددی خلق کردند و بالاخره رودری، هافبک اسپانیایی منچسترسیتی با استفاده از شلوغی محوطه جریمه توانست با یک ضربه دقیق و محکم دروازه اینتر را در دقیقه ۶۸ باز کند.

فدریکو دیمارکو دو دقیقه بعد برای نراتزوری فرصت داشت تا بازی را به تساوی بکشاند اما ضربه سر او به تیر افقی دروازه برخورد کرد و در ادامه هم‌تیمی او، روملو لوکاکو، فرصتی خوب را از دست داد.

شاگردان سیمونه اینزاگی دیرتر از آنچه که انتظار می‌رفت توانستند خود را در زمین مسابقه پیدا کنند و تلاش‌های آن‌ها برای به تساوی کشاندن مسابقه در وقت‌های تلف‌شده ثمربخش نبود. مهارهای استثنایی ادرسون نیز سد محکمی برابر نماینده ایتالیا بود تا در نهایت، مارسینیاک با به صدا در آوردن سوت پایان مسابقه، اولین قهرمانی منچسترسیتی را اعلام کند.

مأموریت برای گواردیولا انجام شد. سرمربی سابق بارسلونا و بایرن در تابستان ۲۰۱۶ به من‌سیتی آورده شد تا بتواند سیتی را به قله فوتبال اروپا برساند. او که برنامه بلندمدتی برای انجام این کار داشت، پیش از این تا یک قدمی فتح جام نیز پیش رفته بود و بالاخره توانست در یک فصل فراموش‌نشدنی برای آبی‌های منچستر، نه تنها قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به ارمغان بیاورد، بلکه سه‌گانه را نیز کسب کند.

تیم اینترمیلان نیز با قبول شکست در دیدار فینال لیگ قهرمانان، به سومین بازنده فینالیست ایتالیا در این فصل رقابت‌های اروپا تبدیل شد. پیش از این فیورنتینا در لیگ کنفرانس برابر وستهم و آ اس رم نیز در لیگ اروپا برابر سویا شکست خوردند.

کد خبر 666360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.