اعتراض آلمانی‌ها به برگزاری رزمایش هوایی ناتو

تعداد زیادی از مردم در آلمان امروز به برگزاری بزرگ‌ترین رزمایش نیروی هوایی ناتو به میزبانی کشورشان اعتراض کردند.

به گزارش ایمنا، از دوازدهم تا بیست‌وسوم ژوئن، آلمان میزبان بزرگ‌ترین رزمایش نیروی هوایی از زمان تأسیس ناتو با نام «دفاع هوایی ۲۳» خواهد بود.

به گفته پلیس، حدود ۳۰۰ نفر از سراسر شمال آلمان امروز شنبه در مقابل پایگاه هوایی این منطقه تجمع کرده‌اند. شرکت‌کنندگان پلاکارهایی با نمادهای صلح حمل می‌کردند و شعارهای ضدناتو نیز سر می‌دادند.

تظاهرکنندگان خواستار برقراری آتش بس فوری در درگیری‌ها میان روسیه و اوکراین شدند.

حدود ۱۰ هزار پرسنل نظامی از ۲۵ کشور قرار است در این رزمایش شرکت کنند. هدف ادعایی از این رزمایش «بهینه سازی و گسترش همکاری بین کشورهای ناتو و دیگر کشورها» و در عین حال «نشان دادن قدرت اتحاد» رسانه‌ای شده است. رزمایش مذکور به میزبانی آلمان برگزار خواهد شد.

سه پایگاه آلمانی در این رزمایش شرکت خواهند کرد. پایگاه هوایی Wunstorf، واقع در نزدیکی هانوفر (نیدرزاکسن)، نقش محوریت را در این رزمایش ایفا می‌کند.

به گزارش رویترز، ایالات متحده به تنهایی ۲۰۰۰ پرسنل گارد ملی هوایی و حدود ۱۰۰ هواپیما را برای شرکت در رزمایش آموزشی اعزام می‌کند.

امی گاتمن، سفیر ایالات متحده در آلمان در این ارتباط گفت: این تمرینی است که برای هر کسی که تماشا می‌کند کاملاً تأثیر گذار است و ما کسی را مجبور به تماشای آن نمی‌کنیم.

منبع: مهر

کد خبر 666346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.