گربه‌سان وحشی کوچک چثه در زنجان تلف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان از تلف شدن گربه‌سان وحشی کوچک جثه‌ای خبر داد که چندی پیش پیدا شده بود .

به گزارش ایمنا، محمدرضا یافتیان در خصوص تلف شدن توله پلنگی که گربه از آب در آمد، اظهار کرد: از سوی مرکز بازپروری پردیسان تهران اعلام شد که توله پیدا شده، پلنگ نیست و در واقع از گربه‌سانان وحشی کوچک جثه است و سه روز پیش به محیط طبیعی اعلام کردند که این حیوان تلف شده است. زمانی که همکاران محیط زیست این توله را در باکلور طارم پیدا کردند، چهار روزه بود.

وی، با بیان اینکه به اعتقاد کارشناسان توله، پلنگ تشخیص داده شده بود، افزود: به‌طور معمول گربه‌سانان وقتی به سن تا ۲۰ روزه نرسند به قطعیت نمی‌توان در مورد آن، اظهار نظر کرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه از مشخصات ظاهری تشخیص داد شد که توله، پلنگ است، ادامه داد: توله از وقتی که پیدا شد توسط مادرش تغذیه نشده بود.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام گرفته این توله به تهران انتقال داده شد، گفت: مقرر شد توله نگهداری شود تا جنسیت آن به‌طور کامل مشخص شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان ادامه داد: در پیش فرض کردن اتفاقاً بالاترین سطح محافظتی حیات وحش را در نظر می‌گیریم، اما پلنگ از گربه‌سانان دیگر اهمیت زیادی دارد، بر این اساس پلنگ تشخیص داده شد.

وی گفت: از سوی کارشناس حوزه حیات وحش شهرستان طارم که سابقه بالا و تحصیلات آکادمیک در همین حوزه دارد با اعتماد زیاد این توله پلنگ اعلام شد، و تمام تلاش‌ها نیز این بود هر چه سریع‌تر این توله به تهران منتقل شود. این در حالی است ۹۵ درصد شهرستان‌های استان امکان نگهداری حیات وحش را ندارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان خاطر نشان کرد: این حیوان پس از پیدا شدن در مدت کوتاهی به مرکز بازپروری پردیسان تهران منتقل شد و کارشناسان امر نیز اعلام کردند به احتمال نگهداری آن قدری دشوار باشد.

وی اضافه کرد: در زنجان نیز این حیوان، با نظر کارشناسان امر با شیر لاکتوز مورد تغذیه قرار گرفت و نبود مادر مشکلاتی را ایجاد کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 666345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.