۱۶۲ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در کشور شناسایی شد

معاون قائم مقام وزیر کشور گفت: ۱۶۲ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در جریان اجرای طرح توانمندسازی محلات کم‌برخوردار شناسایی شده که ۱۵۲ هزار نفر به تحصیل بازگردانده شدند.

به گزارش ایمنا، محمدحسین ضیایی، امروز_ شنبه بیستم خردادماه_ در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان خراسان جنوبی که با موضوع محلات کم برخوردار برگزار شد، اظهار کرد: با اهتمام دولت سیزدهم طرح محرومیت‌زدایی و توانمندسازی دو هزار و۲۰ محله کم‌برخوردار شهری در قالب طرح ۲۰۲۰ در کشور آغاز شده است که مهم‌ترین هدف این طرح ایجاد هم‌افزایی بین‌بخشی و حذف موازی کاری است بنابراین انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اجرایی در این خصوص همکاری کنند.

وی افزود: ۱۶۲ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در جریان اجرای طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار شناسایی شده که ۱۵۲ هزار نفر به تحصیل بازگردانده شدند.

معاون قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه ورزش بانوان از موضوعاتی بود که در گزارش دستگاه‌های اجرایی مورد غفلت واقع شده و نیازمند توجه است، گفت: ثبت اطلاعات محلات در سامانه "توت" هم مورد تاکید است تا به بانک اطلاعاتی دقیقی از جامعه هدف بتوان دست یافت.

معاون جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت‌زدایی و توانمندسازی محلات یادآور شد: امسال هم ۱۰۰ هزار نفر در قالب طرح ۲۰۲۰ به سفر اربعین اعزام می‌شوند که نیاز است دستگاه‌های محوری در خصوص شناسایی افراد اقدام کنند.

وی اضافه کرد: این سفر به صورت رایگان یک ظرفیت خوب برای استان‌ها محسوب می‌شود که نیاز است هماهنگی‌های لازم برای شناسایی افراد انجام گیرد.

ضیایی ادامه داد: اتباع بیگانه نیز اگر در محلات شناسایی شوند می‌توانند از حمایت‌هایی که در قالب ۱۱ تفاهم نامه با استانداری‌ها به امضا رسیده است، برخوردار شوند.

وی استفاده از ظرفیت سه بانک برای تسهیلات اشتغال را هم مورد تاکید قرار داد و گفت: این تسهیلات با نرخ پایین واگذار می‌شود و فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال در محلات کم برخوردار است.

معاون جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت‌زدایی محلات کم‌برخوردار افزود: همچنین ظرفیت‌هایی برای حمایت از بیماران خاص در طرح ۲۰۲۰ ایجاد شده که در قالب تسهیلات می‌توان از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: مشکلاتی که در سطح استان قابل حل است می‌تواند در سطوح ملی پیگیری و رفع کرد زیرا اعتبارات خوبی برای اجرای طرح ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده است.

ضیایی خاطر نشان کرد: وام‌های بلاعوضی هم از سوی هلال احمر در نظر گرفته شده است که برای اشتغال جامعه هدف از جمله زنان سرپرست خانوار می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه از هر طرحی برای محرومیت‌زدایی در قالب طرح ۲۰۲۰ استقبال می‌شود، ادامه داد: برخی امتیازها در سطح ملی برای این طرح در نظر گرفته شده که ممکن است استان‌ها از آن بی‌اطلاع باشند بنابراین می‌توان از طریق اپلیکشن "توت" آگاهی کسب کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 666339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 0
    عالی