توافق مصر و اردن بر سر استفاده از زیر ساخت‌های گازی دو کشور

مصر و اردن، امروز قرارداد همکاری برای بهره‌برداری از زیرساخت‌های گازی دو کشور را امضا کردند.

به گزارش ایمنا، مصر و اردن، امروز_ شنبه بیستم خردادماه_ قرارداد همکاری برای بهره‌برداری از زیرساخت‌های گازی دو کشور را امضا کردند. طبق توافق امروز، طرف مصری در مدت باقی مانده از قرارداد اجاره کشتی شناور از واحد ذخیره سازی و گازرسانی شناور عقبه استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری عمون، صالح الخرابشه، وزیر انرژی و منابع معدنی اردن گفت که هدف اصلی این توافق‌نامه، بهره‌مندی از منابع دو کشور با هدف بهره‌وری بیشتر و هزینه کمتر است.

وزیر اردنی توضیح داد که استفاده از کشتی شناور در العقبه، تا پایان قرارداد در اواخر ۲۰۲۵ انجام خواهد شد و سپس از واحد شناورسازی ساحلی استفاده خواهد شد و پس از آن واحد گازرسانی سواحل که در حال حاضر توسط وزارتخانه اجرا می‌شود، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

از طرفی دیگر، طارق الملا، وزیر نفت مصر گفت که این کشور تجاربی در استفاده چندجانبه از گاز منزل دارد و مصر در جهت استفاده بیشتر اردن از این تجارب تلاش می‌کند.

الملا با بیان اینکه مصر پروژه‌های متعددی در زمینه بهره‌وری انرژی، کاهش انتشار کربن و گرم شدن کره زمین دارد، تأکید کرد که گاز طبیعی در این پروژه‌ها به ویژه پروژه‌های صنعتی در اولویت قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 666336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.