صنایع دستی بدون زیبایی معنا و مفهومی ندارد/ اصفهان عروس صنایع دستی جهان است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بدون شک اصفهان عروس صنایع دستی دنیا محسوب می‌شود، هر کس به اصفهان بیاید آن زیبایی را می‌بیند که صنایع‌دستی بخشی از این وجود است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عزت الله ضرغامی امروز _شنبه بیستم خردادماه_ در مراسم تجلیل از هنرمندان اظهار کرد: شهرداری زنجان اقدامات خوبی در رابطه با ایجاد غرفه‌های برای حضور هنرمندان صنایع دستی از سراسر کشور در میدان مرکزی شهر، سبزه میدان زنجان با اقتباس از میدان نقش جهان اصفهان کرده که قابل تقدیر است، همچنین در راستای اجرای دستور رئیس‌جمهور مبنی بر ایجاد محل‌هایی در ورودی شهرها برای عرضه محصولات صنایع دستی، استاندار زنجان نیز در این زمینه اقدام و مکانی با کیفیت را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: همچنین شهر تبریز نیز اقدامات خوبی را برای ساماندهی و استقرار غرفه‌هایی در ورودی شهر برای عرضه محصولات صنایع دستی انجام داده است که به زودی در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: ایجاد بازارچه‌ها و محل‌های فروش آثار هنرمندان در ورودی شهرها در راستای دستور رئیس جمهور و رفع دغدغه هنرمندان است که باید در این راستا گام‌های مهمی برداشت.

ضرغامی تاکید کرد: ایجاد محل‌هایی در ورودی شهرها و عرضه هنر توسط هنرمندان و قرار گرفتن صنایع دستی با قیمت مناسب در اختیار مردم از جمله اهداف است.

وی با اشاره به میزبانی اصفهان از آئین گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی گفت: حضور رئیس شورای جهانی صنایع دستی در این مراسم که به مناسبت پنجاه و نهمین سالروز تشکیل شورای جهانی صنایع دستی برگزار شده است را غنیمت شمرده و امیدواریم چهار پروژه ایران با راهبری سعدالقدومی به سرانجام برسد.

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد یادآور شد: ستارگان آسمان با هدف زیبایی خلق نشده، ولی به تعبیر قرآن زیبا آفریده شده است؛ همچنین صحنه‌ای غم‌انگیزتر از عصر عاشورا نداریم، اما حضرت زینب (س) در میعادگاه تبیین ظلم در مراسم یزید، این صحنه را جز زیبایی توصیف نمی‌کند، امروز نتیجه برخی از روش‌های غلط را می‌بینیم چون زیبا نبوده و زیبا عمل نشده است.

وی ادامه داد: اصفهان شهر زیبایی‌ها است، بدون شک اصفهان عروس صنایع دستی دنیا محسوب می‌شود، هر کس به اصفهان بیاید آن زیبایی را می‌بیند که صنایع‌دستی بخشی از این وجود است.

ضرغامی خاطرنشان کرد: صنایع دستی در ابتدا با هدف رفع نیازهای مردم ایجاد می‌شد، اما همان وسیله نیز توسط نیاکان ما به بهترین شکل و زیباترین طریق تولید شده است.

وی اظهار کرد: زیبایی آمیخته با هنر صنایع دستی است و از بدو تولد تا کنون همراه آن بوده، در واقع صنایع دستی بدون زیبایی معنا و مفهومی ندارد.

وزیر میراث فرهنگی گفت: تقاضای ما از همه تولیدگران کشور این است که هر چه می‌سازید، زیبا بیافرینید.

وی با اشاره به قول‌هایی که به هنرمندان صنایع دستی داده شده است، گفت: در راستای اعطای درجه یک هنرمندان صنایع دستی توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باوجود مسیر سخت، اقدامات لازم را انجام دادیم و امروز موفق شدیم مسئولیت این مهم را با مصوبه شورای انقلاب فرهنگی به عهده بگیریم.

ضرغامی افزود: به شدت در حوزه بیمه تأمین اجتماعی هنرمندان که لازمه آن رونق تولید و صادرات صنایع دستی است، نگران هستیم و البته پیگیر آن خواهیم بود.

وی اظهار کرد: طبق دستور رئیس‌جمهور در خصوص بیمه هنرمندان امیدواریم فاز اول بیمه یک‌طرفه هنرمندان محقق شود.

کد خبر 666323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.