آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین مرکز فرماندهی آتش‌نشانی شرق ایران در مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از نوسازی ناوگان خودرویی خدمات شهری و آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین و به‌روزترین مرکز فرماندهی و عملیاتی آتش‌نشانی شرق کشور در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی نجفی امروز _شنبه بیستم خردادماه_ در حاشیه مراسم بهره‌برداری، رونمایی و آغاز عملیات اجرایی پنج پروژه شاخص شهری و زیست محیطی هم‌زمان با هفته محیط زیست اظهار کرد: در ادامه برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته محیط زیست سال‌جاری، چهار پروژه شاخص شهری و زیست‌محیطی مورد بهره‌برداری و رونمایی قرار گرفت و عملیات اجرایی بزرگ‌ترین مرکز فرماندهی آتش نشانی شرق ایران آغاز شد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی احداث مرکز فرماندهی سازمان آتش‌نشانی در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال آغاز شده و طی برنامه زمان‌بندی سه ساله در هشت طبقه و مساحتی بیش از ۱۲ هزار متر مربع به بهره‌برداری خواهد رسید.

نجفی افزود: بهره‌برداری از ۲۴ طرح فضای سبز محلی در ۱۰ منطقه از شهر مشهد، دیگر طرحی بود که با اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال به سرانجام رسید و در مجموع بالغ بر ۱۳ هکتار فضای سبز در اختیار شهروندان مشهدی به‌ویژه ساکنان مناطق کم‌برخوردار شهری قرار گرفت.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: در مراسم امروز از ۳۱ دستگاه خودروی جدید و تخصصی خدمات شهری با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال نیز رونمایی شد.

وی گفت: با بهره‌برداری از این خودروها و ورود آنها به ناوگان خدمات شهری میانگین سن خودروهای خدمات شهری در مشهد از هشت سال به پنج سال کاهش پیدا می‌کند.

نجفی اظهار کرد: در این مراسم ساختمان جدید اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد نیز به بهره‌برداری رسید و برای اولین بار کارگاه تخصصی تعمیر، نگهداری و کالیبراسیون تجهیزات زیست محیطی در این مرکز آغاز به کار کرد.

وی خاطرنشان کرد: این کارگاه تخصصی که با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است، سالانه صرفه‌جویی ۲۵ میلیارد ریالی را به همراه خواهد داشت و با استفاده از توان متخصصان و کارشناسان مدیریت شهری، تجهیزات تخصصی ایستگاه‌ها و سامانه‌های محیط زیست شهری در این کارگاه تعمیر خواهد شد.

کد خبر 666313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.