جایگاه شورای فرهنگ عمومی باید در تصمیم‌گیری‌های استان لحاظ شود

استاندار اصفهان گفت: جایگاه شورای فرهنگ عمومی با انجام همکاری‌های لازم باید در سطح فرابخشی و در تصمیم‌گیری‌های استان لحاظ شود و باید همه مجموعه‌ها اعم از شهرداری، معاونت فرهنگی، ارشاد و بهزیستی حمایت کنند تا این اتفاق به نحو مطلوبی شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا سیدرضا مرتضوی امروز _شنبه بیستم خردادماه_ در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان اظهار کرد: ارزیابی فضای فرهنگی و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد و نقش هدایت‌گری برای برنامه‌ریزی و زمینه آینده‌پژوهی در حوزه فرایند اجتماعی با توجه به کارکردهای اجتماعی توسط مرکز رصدهای فرهنگی استان دنبال شد.

وی افزود: استمرار حرکت این مجموعه یکی از ضرورت‌های استان است که باید با توجه بیشتر به آن پرداخته شود تا بتواند به صورت فراگیرتر و با همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت خود را انجام دهد، ما غفلت کردیم، این طرح باید در سال‌های گذشته روی میز استان قرار می‌گرفت.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تا به امروز شرایط تشکیل شورای فرهنگ عمومی با توجه به شرایط استان محقق نشده بود، تصریح کرد: اکنون که تفویض اختیار انجام شده و شورای فرهنگ عمومی به‌صورت مستمر تشکیل می‌شود، تقاضا دارم که پس از این به عنوان یک بازوی جدی در نظر گرفته شود و کمک کنیم تا با کارایی بیشتر و در شرایط مناسب‌تری وظایف خود را انجام دهد.

وی خطاب به شهردار اصفهان گفت: پیشنهاد می‌کنم ردیف اعتباری از حوزه شورای برنامه‌ریزی استان در نظر گرفته شود، عددی که می‌توانیم در قالب شورای برنامه‌ریزی برای پشتیبانی‌ها مصوب کنیم عدد سنگینی نخواهد بود لذا باید در حوزه مدیریت شهری در تمام شهرهای استان استفاده کنیم و یک پشتیبانی جامع برای حمایت از برنامه‌ریزی‌های رصدخانه در استان داشته باشیم.

مرتضوی با اشاره به نداشتن ساختار مستقل سازمانی رصدخانه فرهنگی خاطرنشان کرد: به‌طور قطع با مصوبات شورای عمومی استان و راهبری این مجموعه به شورای فرهنگ استان، سایر دستگاه‌ها موظف هستند که در چارچوب مصوباتی که بر مبنای این رصد است حرکت کنند و شاهد همکاری و تعامل دستگاه‌ها در به اشتراک گذاشتن آمار و اطلاعات و ظرفیت برنامه‌ریزی باشیم و با رصد در سطح استان نسبت به چالش‌های فرهنگی و اجتماعی آینده استان اشراف مناسبی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: جایگاه شورای فرهنگ عمومی با انجام همکاری‌های لازم باید در سطح فرابخشی و در تصمیم‌گیری‌های استان لحاظ شود و باید همه مجموعه‌ها اعم از شهرداری، معاونت فرهنگی، ارشاد و بهزیستی حمایت کنند تا این اتفاق به نحو مطلوبی شکل بگیرد، درواقع باید با تعریف کردن مشکلات توسط تمام کسانی که درگیر زیست‌بوم اجتماعی شهر هستند و رهبری که در شورا شکل می‌گیرد شاهد هم‌افزایی بیشتر باشیم.

کد خبر 666295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.