احداث شهرک صنایع دستی در دستور کار شهرداری اصفهان است/ تلاش برای توسعه پایدار شهر

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه احداث شهرک صنایع‌دستی و موزه شهر اصفهان در دستور کار قرار دارد، گفت: اجرای گذر صنایع دستی جزو پروژه‌های سال‌جاری شهرداری است و برنامه‌هایی نیز به‌طور ویژه در گذر چهارباغ به‌مناسبت روز جهانی صنایع دستی اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابراهیمی امروز _شنبه بیستم خردادماه_ در اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی اظهار کرد: اصفهان به جز عنوان شهر جهانی صنایع دستی، عنوان شهر خلاق یونسکو را نیز کسب کرده است، این همزمانی دو عنوان و نزدیکی دو موضوع کمک کرده است تا شهرداری ارتباط خوبی با میراث فرهنگی داشته باشد.

وی افزود: برپایی نمایشگاه هنرهای مردمی در باغ غدیر اصفهان یکی از اقدامات مدیریت شهری در این زمینه بوده است که ۲۱ نهاد و ذی‌نفع و ۳۵۰ نفر از هنرمندان برای برگزاری آن همکاری داشتند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه بازاریابی دیجیتال، استفاده از فضاهای عمومی برای تعامل مردم با هنرمندان، تجلیل از هنرمندان، برگزاری مسابقاتی با محوریت نوآوری در حوزه صنایع‌دستی و معرفی مشاغل از دیگر رویدادهای هفته صنایع‌دستی است.

ابراهیمی تصریح کرد: بیشتر رویدادها در محیط و فضاهای شهری همچون بستر زاینده‌رود، حاشیه پل‌های تاریخی و گذر چهارباغ برگزار می‌شود تا زمانی که هنرمندان فعالیت می‌کنند، مردم نیز از نزدیک با هنرمندان و فعالیت آنها آشنا و همراه هنرمندان شوند و انجام کار هنری را تجربه کنند.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از هنرمندان هر سال برگزار می‌شود، چراکه معتقدیم سرمایه‌های ارزشمندی که از گذشته باقی مانده است با الگوی نوین باید حفظ و توسعه یابد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه سال گذشته مسابقاتی را در حوزه نوآوری صنایع دستی برگزار کردیم تا به طراحی حوزه کسب‌وکار نوین کمک شود، گفت: در این راستا ۲۴ شغل سنتی را معرفی و دانش و توانایی آنها ثبت شد تا به آیندگان انتقال داده شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای گذر صنایع دستی جزو پروژه‌های سال‌جاری شهرداری است و برنامه‌هایی نیز به‌طور ویژه در گذر چهارباغ به‌مناسبت روز جهانی صنایع دستی اجرا خواهد شد.

ابراهیمی اظهار کرد: امروز گذر صنایع دستی را نیز افتتاح خواهیم کرد، قطعاً این اقدامات به توسعه پایدار شهر اصفهان و رشد شهر خلاق کمک می‌کند.

کد خبر 666291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.