جایگزینی تدریجی درختان جدید در معابر پایتخت

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از جایگزینی درختان جدید به جای درختان خشک در محورهای اصلی پایتخت به ویژه در خیابان ولی‌عصر(عج) خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی پیرهادی با بیان اینکه قرار بر این است که خیابان ولی‌عصر (عج) به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت برسد، اظهار کرد: برای ثبت این خیابان به عنوان اثر ملی شروطی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود ۱۷ هزار اصله درخت در این خیابان، یادآور شد: در سالیان اخیر، فشردگی بین درختان و شرایط آب‌رسانی، مشکلاتی را برای درختان این خیابان ایجاد کرده است و گاهی آبیاری با فاضلاب و زیرسازی در نهرهای اطراف، بیماری‌هایی برای درختان ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در مقاطع مختلف تلاش کرده است که مشکلات درختان خیابان ولیعصر (عج) را برطرف کند، افزود: یکی از مسائل در این زمینه، خشکی بخشی از درختان بود که به این جمع‌بندی رسیدیم که درختان خشک برچیده و موارد جدید کاشته شود.

پیرهادی ادامه داد: پس از بررسی‌های انجام شده در سازمان بوستان‌ها، تصمیم گرفته شد که درختانی از استان خراسان‌رضوی برای کاشت در این خیابان انتخاب شوند زیرا مقاومت و سازگاری این درختان نسبت به شرایط آب و هوایی تهران بیشتر است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به غرس ۵۰۰ اصله درخت در یک ماه گذشته در خیابان ولی‌عصر (عج) و کوچه‌های اطراف آن، گفت: درختان این خیابان به دلیل قدمت زیادی که دارند و البته خاطرات مردم با این خیابان، باعث می‌شود که توجه ویژه‌ای به آنها داشته باشیم و نگهداری این خیابان ویژه باشد.

وی افزود: برنامه‌ریزی بر این است که درختانی متناسب با شرایط در محورهای اصلی به مرور جایگزین درخت‌های خشک شوند؛ البته ملاحظاتی در زمینه آبیاری، صرفه‌جویی در مصرف آب، سلامت درختان و جلوگیری از آفات برای جایگزینی درختان جدید وجود دارد.

کد خبر 666288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.