اهدای جوایز به شهرهای پیشتاز در عرصه صنایع دستی

رئیس شورای جهانی صنایع دستی گفت: یکی از پروژه‌های بین‌المللی شورای جهانی صنایع‌دستی، اهدای جوایز به شهرهای پیشتاز در عرصه صنایع‌دستی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعد القدومی امروز _شنبه بیستم خردادماه_ در اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی اظهار کرد: یکی از پروژه‌های بین‌المللی شورای جهانی صنایع‌دستی، اهدای جوایز به شهرهای پیشتاز در عرصه صنایع‌دستی است، شهرهایی که توسط یونسکو شناسایی شده و مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: برای انتخاب شهرهای جهان به عنوان شهرهای صنایع دستی، ابتدا ارزیابان خود را به شهرها اعزام می‌کنیم تا درباره اینکه آیا شهرها، استان‌ها و شهرستان‌ها قابلیت‌های مدنظر و معیارهای شهرهای صنایع دستی جهان را دارند، تحقیق کنند.

رئیس شورای جهانی صنایع دستی ادامه داد: بخش اجرایی شورای جهانی صنایع دستی گزارش‌های ارزیابان اعزامی به شهرها را مورد بحث و بررسی دقیق قرار می‌دهند تا در نهایت این گزارش‌ها منجر به تصمیم‌گیری نهایی برای اعطای مجوزها شود.

وی افزود: ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی، معیارهای ویژه‌ای همچون محیط حضور هنرمندان، شهرهای میزبان هنرمند، اینکه هنرمند چگونه در محیط خود به ارائه هنر می‌پردازد، کیفیت کار موجود و میزان مسئولیت آنها را بررسی می‌کنند.

القدومی با بیان اینکه بررسی همه این موارد موجب اعطای مجوز به این شهرها تحت شهرهای جهانی صنایع دستی می‌شود، خاطرنشان کرد: اینکه بتوانیم میراث فرهنگی و صنایع دستی را در چهارچوب‌های بین المللی حفظ کرده و آن تولیدات را تداوم بخشیم، هدف اصلی است‌.

وی اظهار کرد: ارزیابان در قالب تهیه گزارش‌های خود از وضعیت هنرمندان و شهرهای صنایع دستی، توصیه‌هایی را ارائه می‌کنند که می‌توان آنها را به شهرداری‌ها ابلاغ کرد تا موجب بهبود کیفیت کار حمایت از هنرمندان و صنایع دستی شود.

رئیس شورای جهانی صنایع دستی اضافه کرد: حمایت برای تهیه مواد اولیه، ایجاد محیط‌هایی مناسب جهت برپایی کارگاه‌های صنایع دستی، حمایت‌های مالی و در اختیار گذاشتن یارانه‌ها به هنرمندان از جمله تصمیم‌ها و اقداماتی است که صورت می‌گیرد.

وی گفت: در نظر داریم محیطی را برای هنرمندان فراهم کنیم تا علاوه بر ایجاد هنر و تولید آثار صنایع دستی، زمینه حضور کار آموزان و شاگرد پروری ایجاد شود.

القدومی خاطرنشان کرد: هیئت ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی حتی در رابطه با سلامتی هنرمندان نیز گزارش‌هایی را تهیه و ارسال می‌کند، لذا امیدواریم مجوزهای مورد تأیید نیز در زمینه شهرهای جهانی صنایع دستی صادر شود.

کد خبر 666286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.