دستور ریاست‌جمهور برای حل مشکل بیمه هنرمندان صنایع‌دستی / «وردشت» در مسیر ثبت جهانی

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: به‌طور حتم هنرمندان صنایع‌دستی مشکلاتی دارند و دولت درصدد رفع این دغدغه‌ها است، روز گذشته رئیس‌جمهور در مورد این مشکلات صحبت کردم، ایشان دستورات ویژه‌ای درباره بیمه هنرمندان صنایع‌دستی صادر کردند.

عزت‌الله ضرغامی امروز_ شنبه بیستم خردادماه_ در حاشیه بازدید ورکشاپ از مراحل تولید بافته‌های داری منطقه وردشت سمیرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اینجا سمیرم منطقه وردشت متعلق به ایل بزرگ و حماسه‌آفرین عشایر قشقایی است. صحنه‌هایی که در این رویداد خلق شد در کمتر جایی از لحاظ زیبایی، هنر، صفا و معنویت شاهد آن هستیم و به‌جرئت می‌توان گفت این رویداد، بزرگ و کم‌نظیر است.

وی افزود: در این رویداد مجموعه‌ای بی‌نظیر از زیبایی و تنوع صنایع‌دستی در حوزه دارهای بافتی را شاهد بودیم که بر این اساس قرار است در آینده نزدیک این منطقه و ۱۱ رشته صنایع‌دستی آن به ثبت جهانی برسد؛ امروز رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی میهمان ما در اصفهان است و این پرونده به یاری خداوند کامل می‌شود درواقع وقتی صنایع‌دستی منطقه‌ای ثبت جهانی شد، دیگر آن صنایع‌دستی متعلق به منطقه و ایران نیست، بلکه متعلق به همه دنیا است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: امروز همه دنیا احساس می‌کنند یک تمدن، هنر و ظرفیت عظیم انسانی در منطقه عشایری وردشت که شامل ۵۳ روستا می‌شود، وجود دارد وزنده نگه‌داشتن صنایع‌دستی این منطقه بسیار ارزشمند است.

وی اضافه کرد: به‌طورقطع هنرمندان صنایع‌دستی مشکلاتی دارند و دولت درصدد رفع این مشکلات است، روز گذشته با رئیس‌جمهور در مورد این مشکلات و نشست امروز صحبت کردم، ایشان دستورات ویژه‌ای درباره بیمه هنرمندان صنایع‌دستی صادر کردند، امیدواریم با کمک مجلس شورای اسلامی که پشتیبان حوزه صنایع‌دستی است، بتوانیم بیمه هنرمندان صنایع‌دستی را حل کنیم.

ضرغامی بابیان اینکه عرضه و فروش در حوزه صنایع‌دستی بسیار مهم است، گفت: به دنبال این هستیم بازارچه‌های دائم صنایع‌دستی در شهرها راه‌اندازی شود، در سفر رئیس جمهور از استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان از مکان‌هایی که قرار است بازارچه صنایع‌دستی در آن‌ها راه‌اندازی شود، بازدید کردم، امیدوارم سبزه میدان زنجان که یک منطقه بسیار وسیعی بوده و قرار است به‌عنوان میدان امام دوم در کشور شناخته شود، فقط به عرصه و فروش صنایع‌دستی اختصاص داشته باشد.

وی گفت: در بسیاری از ورودی شهرها ساختمان‌های خوبی برای اختصاص به عرصه و فروش صنایع‌دستی اختصاص‌یافته است به‌عنوان‌مثال در ورودی شهر تبریز ساختمان بسیار خوبی برای این امر در نظر گرفته شده؛ روز گذشته از این ساختمان بازدید کردم و قرار است در هفته دولت این ساختمان افتتاح شود با انجام این‌گونه اقدامات صادرات صنایع‌دستی بیش از گذشته رونق پیدا خواهد کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره منتفی شدن همیشگی پیمان‌سپاری ارزی در حوزه صنایع‌دستی، اظهار کرد: دولت سیزدهم با انجام این اقدام مشکل بزرگی را در حوزه صادرات صنایع‌دستی برطرف کرد و این اقدام باعث سهل‌تر شدن صادرات صنایع‌دستی خواهد شد و وقتی صادرت سهل شود، رونق به صنایع‌دستی برمی‌گردد و در اثر این امر مشکل بیمه هنرمندان صنایع‌دستی حل خواهد شد، اما تا آن زمان ما موظف هستیم از مشوق‌های مختلف استفاده کنیم تا حوزه صنایع‌دستی بیش از گذشته رونق پیدا کند.

کد خبر 666284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.