شناسنامه فرهنگی محلات مرجع شناسایی معضلات شهر است/ استفاده از رصدخانه به نفع فرهنگ شهر

شهردار اصفهان شناسنامه فرهنگی محلات را مرجع شناسایی معضلات فرهنگی و اجتماعی شهر دانست و گفت: بر اساس داده‌های شناسنامه فرهنگی محلات، آسیب‌های اجتماعی در هر محله اولویت‌بندی و تلاش شد تا خلاءهای فرهنگی شهر پُر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه بیستم خردادماه_ در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان اظهار کرد: شیوه‌نامه رصدخانه فرهنگی‌اجتماعی ارائه و تصویب شد و ارکان رصدخانه بر مبنای شیوه‌نامه مصوب تعیین شده است.

وی با اشاره به ارکان رصدخانه فرهنگی‌اجتماعی تصریح کرد: شورای سیاست‌گذاری و شورای برنامه‌ریزی که متشکل از ۱۱ دستگاه حقوقی، فرهنگی و اجتماعی است، از ارکان رصدخانه فرهنگی به شمار می‌رود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه برای دست‌یابی به داده‌های مورد نیاز برای شناسنامه فرهنگی محلات همکاری خوبی بین نیروی انتظامی و معاونت اجتماعی شکل گرفت، گفت: در ادامه فعالیت‌ها، داده‌ها به اشتراک گذاشته شد و به برداشت خوبی از محلات دست پیدا کردیم، بر این اساس آمار و داده‌ها منتشر شد و به عنوان شناسنامه فرهنگی و اجتماعی محلات در دسترس قرار گرفت‌.

وی با اشاره به کاربرد شناسنامه فرهنگی محلات گفت: در معاونت فرهنگی به سمت تجویزهایی رفتیم که مبتنی بر طرح داده‌های شناسنامه فرهنگی بود، لذا بر اساس فراوانی آسیب‌های اجتماعی در هر محله فعالیت‌های اجتماعی را تعریف کردیم، همچنین پژوهش‌گر محله پیش‌بینی شد که گروه‌های مردمی، پایگاه‌های بسیج و مواکب فرهنگی داده‌ها را در اختیار ما قرار می‌دادند و پس از آن صحت‌آزمایی و پالایش انجام می‌شد.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: بر اساس داده‌های شناسنامه فرهنگی محلات، آسیب‌های اجتماعی در هر محله اولویت‌بندی و تلاش شد تا خلاءهای فرهنگی شهر پُر شود.

وی افزود: در یک برهه زمانی رصدخانه فرهنگی‌اجتماعی تا حدی مورد بی‌مهری قرار گرفت که امیدواریم در این دوره مدیریت شهری فعالیت رصدخانه دوباره مانند گذشته رونق گیرد و بتوانیم از این رخداد به نفع فرهنگ شهر استفاده کنیم.

کد خبر 666283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.