راه‌اندازی رشته زیلو در دانشگاه علمی و کاربردی شهر/ فعالیت بیش از ۵۰۰ زیلوباف در میبد

شهردار میبد با بیان اینکه زیلو و فرش هنر و صنعت این شهر است، گفت: رشته زیلو در دانشگاه علمی و کاربردی میبد ایجاد شده است و در این راستا دانشجو تربیت می‌کنیم، اما با مشکلات متعدد در حوزه بیمه، تامین مواد اولیه و صادرات و تولیدات روبه‌رو هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید بهارستانی امروز _ شنبه بیستم خردادماه_ در اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع‌دستی در اصفهان، اظهار کرد: زیلو و فرش هنر و صنعت میبد محسوب می‌شود، تولیداتی صددرصد گیاهی و بدون حساسیت که تار و پود آن از پنبه است.

وی با بیان اینکه قدمت این هنر دستباف میبد به بیش از ۶۳۵ سال پیش بازمی‌گردد، افزود: افتخار می‌کنیم که حسینیه امام خمینی (ره) در تهران با زیلو مفروش شده است، هنری که مقام معظم رهبری درباره آن فرمودند، «روی زیلو می‌نشینیم و به آن هم افتخار می‌کنیم.»

دبیر شهر جهانی زیلو خاطرنشان کرد: رشته زیلو در دانشگاه علمی و کاربردی میبد ایجاد شده است و در این راستا دانشجو تربیت می‌کنیم، اما با مشکلات متعدد در حوزه بیمه، تأمین مواد اولیه و صادرات و تولیدات روبه‌رو هستیم.

بهارستانی اضافه کرد: در میبد بیش از ۵۰۰ زیلوباف فعالیت می‌کنند و امیدواریم بتوانیم مشکلات آنها را در این راستا رفع کنیم.

کد خبر 666280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.