۲۶ روستا و ۴۷ شهر دارای ثبت ملی صنایع‌دستی است

مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۶ روستا و ۴۷ شهر ملی صنایع دستی در کشور داریم، گفت: شهرهایی که قابلیت و ظرفیت حوزه صنایع دستی را به خوبی نشان دهند و موفق ظاهر شوند، به ثبت ملی می‌رسند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ویدا توحدی امروز _شنبه بیستم خردادماه_ در اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی اظهار کرد: برای نخستین بار شهر اصفهان میزبان این رویداد جهانی است، رویدادی که رئیس شورای جهانی صنایع دستی نیز در آن حضور دارد.

وی افزود: افرادی که در اجلاس امروز حضور دارند، راویان اطلاعات و اخبار حوزه صنایع دستی کشور در نقاط جغرافیایی مختلف هستند، در واقع هر کدام نشانی از ظرفیت‌های بی‌بدیل کشور در حوزه صنایع دستی به شمار می‌روند.

مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: در معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در حوزه صنایع دستی، اتفاقی را رقم زدیم تا همه شهرها قبل ثبت جهانی در یک فرایند با تأیید وزیر میراث فرهنگی به ثبت ملی برسند، بر این اساس شهرهایی که قابلیت و ظرفیت حوزه صنایع دستی را به خوبی نشان می‌دهند و موفق ظاهر می‌شوند، به ثبت ملی می‌رسند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۶ روستا و ۴۷ شهر ملی صنایع دستی در کشور داریم، خاطرنشان کرد: اگر روستا و شهری در این فرایند، شاخص بین‌المللی را ارتقا دهد و به مرحله‌ای برسد، ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی آن منطقه را مورد ارزیابی قرار می‌دهند، سپس پرونده آن‌ها آماده و به شورای جهانی ارسال می‌شود.

توحدی اظهار کرد: امسال برای چهار پرونده کشور ارزیابان اعزام شده‌اند که در این راستا این چهار منطقه مورد ارزیابی قرار شده است و نتایج آن به زودی ابلاغ می‌شود.

کد خبر 666274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.