شرایط زندگی مطلوب برای سکونت ۴۰ هزار نفر در شهرک شهید کشوری باید فراهم شود

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سکونت حدود ۴۰ هزار نفر در شهرک شهید کشوری در آینده‌ای نزدیک گفت: براساس این موضوع باید همه آنچه که مورد نیاز یک زندگی خوب همراه با رعایت حقوق شهروندی برای ساکنان است، به‌طور کامل برقرار شود.

احمدرضا مصور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مسئله اصلی در محدوده شهرک شهید کشوری تأمین خدمات و سرانه‌های مورد نیاز مردمی است که در این شهرک ساکن شدند یا خواهند شد.

وی با اشاره به مباحث مختلف در هیئت تحقیق و تفحص و پیگیری‌های انجام شده توسط اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان افزود: تاکید شده است ابتدا تکالیفی که برعهده پیمانکار ساخت‌وساز این مکان که از طرف بنیاد تعاون ارتش بوده است، از جمله خدمات زیربنایی مانند آب، برق و گاز که باید به شرکت‌های خدماتی تحویل داده شود و آن‌ها از پیمانکار این عرصه، خدمات را بپذیرند و نتیجه را به شهرداری اعلام کنند.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به این ترتیب شهرداری این کلان‌شهر در سال‌های آینده در ادامه خدمت‌رسانی به شهروندان مشکلی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: برای بخشی از خدمات و آماده‌سازی زمین که طبق صورت جلسه‌های مکرر و بر اساس تعریف وزارت مسکن و شهرسازی، بر عهده بنیاد تعاون ارتش و پیمانکار آن بنیاد بوده، تاکید شده است که پیمانکار باید مسائلی مانند جاده‌کشی، دفع آب‌های سطحی، جدول‌، جوی آب و همه آنچه که در تعاریف مختص به خدمات روبنایی مطرح شده است را در عرصه ۱۳۰ هکتاری در شش فاز تحویل دهد و در فاز هفتم این تغییرات همزمان با انجام کار، صورت گیرد.

مصور خاطرنشان کرد: در عرصه ۱۷۰ هکتاری نیز با صدور مجوزهای مربوط به ساخت‌وساز همزمان باید خدمات روبنایی و زیربنایی آماده تحویل باشد و مطابق عرصه‌های فعلی، انجام فعالیت در آن بلامانع است.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در جلسات متعددی که با همت استانداری و وزارت کشور و در شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شده، بر این موضوع تاکید شده است و سایر موارد از جمله اختلافات مالی و مالکیتی با همکاری خوب همکاران در بنیاد تعاون ارتش و شرکت عمران آبشار اسپادانا در حال حل‌وفصل است. در تلاش هستیم تا این موضوع به نقطه روشنی برسد.

وی با تاکید بر اینکه در آینده‌ای نزدیک حدود ۴۰ هزار نفر در این شهرک ساکن خواهند شد، گفت: بر اساس این موضوع باید هرآنچه که مورد نیاز یک زندگی خوب و دارای حقوق شهروندی برای ساکنان است، به‌طور کامل برقرار شود و امیدواریم این پیگیری‌ها تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه پیدا کند.

کد خبر 666270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.