شهریه مدارس غیردولتی چند روز دیگر اعلام می‌شود؟

شهریه مدارس غیردولتی تا پایان خردادماه اعلام می‌شود و تا قبل از اعلام شهریه جدید ملاک دریافت شهریه از دانش‌آموزان بر اساس میزان مصوب سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شهریه مدارس غیردولتی اظهار کرد: تخلفات شهریه مدارس غیردولتی را نباید عادی سازی کرد و این‌گونه نباید نشان داد که نظارت نیست؛ چراکه نظارت‌های میدانی و سامانه‌ای گسترده‌ای را پیش‌بینی کردیم و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه امسال الگوی تعیین شهریه برای مراکز غیردولتی پیش‌بینی شده است، افزود: ۱۵۰ شاخص برای مقوله کیفیت بخشی مدارس غیردولتی در نظر گرفتیم؛ همچنین اجاره بها، فضا و امکانات و حقوق و مزایا را در شهریه پیش‌بینی کردیم و بر این اساس، شهریه مدارس غیردولتی تا پایان خرداد اعلام می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با تأکید بر اینکه اجازه دریافت شهریه خارج از عرف را به هیچ مدرسه غیردولتی نخواهیم داد، تصریح کرد: اگر مدرسه‌ای شهریه اضافه دریافت کرده است باید حتماً به خانواده‌ها برگرداند و اگر مدرسه‌ای این اقدام را انجام دهد، اجازه افزایش شهریه برای سال‌جاری به آن‌ها نخواهیم داد.

وی با اینکه تمام محتواهایی که وارد مدارس غیردولتی می‌شود باید مجوز سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی داشته باشد، گفت: نظارت بر فعالیت مدارس غیردولتی در سال‌جاری به صورت گسترده است.

محمودزاده با بیان اینکه رویکردهای فرهنگی و تربیتی در مدارس غیردولتی بسیار اهمیت است، ادامه داد: در کنار آموزش و توجه به جریان علمی، رویکرد فرهنگی و تربیتی در مدارس غیردولتی باید پررنگ باشد.

وی خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، جایگاه آموزش و پرورش، جایگاه رفیع و تأثیرگذاری است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه در اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب و بیانات رهبر معظم انقلاب بر اهمیت جایگاه آموزش و پرورش تأکید شده است، افزود: نیروی انسانی که در دستگاه تعلیم و تربیت، پرورش می‌یابد، بزرگ‌ترین و مهمترین سرمایه کشور است.

وی تصریح کرد: از نیروی انسانی در دنیا به عنوان عامل و هدف توسعه نام می‌برند و ما در نظام جمهوری اسلامی از نیروی انسانی به عنوان عامل خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی یاد می‌کنیم که قرار است تداوم، استمرار و حفظ انقلاب اسلامی به دست نیروی انسانی شکل گیرد؛ نیروی انسانی که آینده کشور را خواهد.

محمودزاده با تأکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی، آموزش و پرورش، مدرسه و نیروی انسانی مهم است، گفت: جایگاه و منزلت معلم در نظام جمهوری اسلامی مهم است و قدرشناسی می‌شود.

تا زمان ابلاغ شهریه جدید، ملاک دریافت شهریه مصوب سال گذشته است

پیش‌تر نیز علی حمیدی، رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس قانون اعلام شد که تا زمان ابلاغ شهریه جدید، ملاک دریافت شهریه از دانش‌آموزان شهریه مصوب سال گذشته است و مدارس حق دریافت هیچ‌گونه شهریه مکمل و هزینه‌های جنبی را نخواهند داشت.

وی یکی از دغدغه‌های اولیا هنگام ثبت‌نام در مدارس غیردولتی را موضوع شهریه‌ها دانست و افزود: بر اساس ضوابط و چهارچوب‌های تعریف شده در وزارتخانه و سایت امور مشارکت‌ها و بر اساس مؤلفه‌های هر مدرسه تعیین می‌شود.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به زمان‌بر بودن فرایند تعیین شهریه مدارس غیردولتی، تصریح کرد: پس از وارد کردن اطلاعات و بررسی آن‌ها، در نهایت شهریه هر مدرسه تا پایان تیرماه اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس این موضوع و به منظور جلوگیری از ایجاد سردرگمی برای اولیا، مطابق قانون اعلام شده که تا زمان ابلاغ شهریه جدید، ملاک دریافت شهریه از دانش‌آموزان شهریه مصوب سال گذشته است و مدارس حق دریافت هیچ‌گونه شهریه مکمل و هزینه‌های جنبی را نخواهند داشت.

کد خبر 666241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.