تکمیل غسالخانه آرامستان فرادنبه نیازمند ۵ میلیارد تومان اعتبار است

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: حداقل پنج میلیارد تومان اعتبار باید برای تکمیل و بهره‌برداری از غسالخانه آرامستان جدید فرا دنبه اختصاص یابد، زیرا قرارگیری آرامستان و غسالخانه فعلی داخل منطقه مسکونی مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله صفیان امروز _شنبه بیستم خردادماه_ در نشست شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با توجه به اینکه فرهنگسرای شهر گندمان سال ۸۸ کلنگ‌زنی شد و سال ۹۰ شروع به‌کار کرد، تاکنون حدود ۳۰٪ پیشرفت فیزیکی داشته است لذا اختصاص اعتبار جهت تکمیل و بهره برداری از این مجموعه درخواست می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بلوار امام رضا (ع) شهر فرا دنبه، جاده اصلی و شاهراه شمال به جنوب کشور است، تخصیص اعتبار به منظور رفیوژ این بلوار به همراه روشنایی و موزائیک‌فرش آن ضروری است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به لزوم تخصیص اعتبار ویژه برای تکمیل غسالخانه و اجرای طرح آرامستان جدید فرا دنبه، گفت: غسالخانه این آرامستان با استفاده از اعتبارات تملک و مساعدت خیری تاکنون در زمینه زیرساخت‌های آب، برق و گاز و بتن مگ تا مرحله فونداسیون پیشرفت فیزیکی داشته است اما حداقل پنج میلیارد تومان اعتبار باید برای تکمیل و بهره‌برداری آن اختصاص یابد، زیرا قرارگیری آرامستان و غسالخانه فعلی داخل منطقه مسکونی مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه فرهنگسرای شهر فرا دنبه از سال ۸۶ کلنگ‌زنی شده است، تصریح کرد: این مجموعه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سالن اجتماعات آن در حد سوله اجرا شده است، از این‌رو باید ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از آن تخصیص یابد.

صفیان افزود: شبکه فاضلاب شهر فرا دنبه هرسال یک تا دو کیلومتر اجرا می‌شود و ۱۵ کیلومتر از آن باقی مانده است ضمن اینکه شبکه داخلی و انشعابات فرعی نیز هنوز اجرا نشده است و برای بهره‌برداری از آن نیاز به گرفتن حداقل سه یا چهار پیمانکار در یک سال و اختصاص اعتبار ویژه دارد وگرنه با سالی دو سه کیلومتر اجرای شبکه، کار انجام نمی‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به لزوم رعایت عدالت در توزیع اعتبارات شهرستانی و در نظر گرفتن تمام شرایط بخش‌ها و شهرهای شهرستان‌ها، گفت: اختصاص اعتبار هفت میلیارد تومانی به‌منظور همسطح و دوبانده کردن ورودی شهر گندمان، سالن اجتماعات برای مراسم در کنار آرامستان بلداجی و پل بلوار ساحلی، پل انتهای خیابان تختی، میدان شهدای گمنام، بهسازی مسیل، بهسازی پیاده‌راه بلوار ساحلی، ساخت پمپ بنزین شمال شهر، ساخت مسجد و سرویس بهداشتی قسمت فناوران شهر بلداجی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ظرفیت آرامستان شهر نقنه پر شده است و برای زمین جدید مجوزهای لازم گرفته شد اما ساخت آن نیاز به اعتبار دارد و فاز نخست پارکینگ ماشین‌آلات سنگین شهر نیز، اجرایی شد اما با توجه به اینکه شهر نقنه ۴۵۰ ماشین سنگین دارد، لازم است فاز دوم پارکینگ نیز اجرا شود تا زیر ساخت‌های شهری آسیب نبیند.

صفیان گفت: تخصیص بودجه جداگانه برای استقرار بازار بانوان شهر سفیددشت، تخصیص اعتبار جهت ساختمان دادگاه شهر بلداجی و ساختمان فرمانداری شهرستان بروجن باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 666227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.