آمبولانس‌های واقعیت‌افزوده در خدمت پایتخت بلژیک

بروکسل بلژیک آمبولانس جدیدی راه‌اندازی کرده که به اینترنت پرسرعت و هدست‌های هوش مصنوعی مجهز است تا پزشکان بتوانند از راه دور توصیه‌های لازم را در اختیار امدادگران قرار دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیمارستان دانشگاهی بروکسل در همکاری با سازمان مخابرات محلی، آمبولانس جدیدی مجهز به اینترنت پرسرعت و هدست‌های هوش مصنوعی، دوربین و میکروفون راه‌اندازی کرده است که امکان مداخله پزشکان از راه دور را در مواقع اضطراری در طول مسیر انتقال بیمار به بیمارستان فراهم می‌آورد. این آمبولانس یک اتصال 5G دارد که به پزشکان اجازه می‌دهد در زمان واقعی بر وضعیت خودرو نظارت کنند. علاوه بر این متخصصان می‌توانند وضعیت جاری در آمبولانس را از چشم امدادگران ببینند و در شرایط سخت و حساس که زمان نقش مهمی در نجات جان بیمار ایفا می‌کند، آن‌ها را در اعمال اقدامات مراقبت پزشکی راهنمایی کنند.

طبق بیانیه‌های رسمی این وسیله‌نقلیه قابلیت انتقال بیمارانی تا ۳۰۰ کیلوگرم با شرایط مختلف، از نیازهای کودکان به مراقبت‌های پزشکی تا جراحی مغز و اعصاب را دارد و به‌طور عمده برای انتقال بیماران اورژانسی و نیازمند به مداخله پزشکی متخصصان میان بیمارستان دانشگاهی بروکسل و شهرهای نزدیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آمبولانس جدید همچنین مجهز به تجهیزاتی برای رسیدگی به وضعیت نوزادان، بیماران دارای مشکلات قلب و عروق، جراحی مغز و اعصاب، مراقبت‌های ویژه کودکان و مواردی از این قبیل است و فضای داخلی ظرفیت قرار گرفتن هفت صندلی در بالای برانکارد را دارد، به این ترتیب می‌تواند یک تیم بزرگ پزشکی را در خود جای دهد. در واقع فضای داخلی آمبولانس شبیه به یک بخش مراقبت‌های ویژه یا اتاق جراحی کوچک طراحی شده است تا احساس و کیفیت حضور در اتاق‌های اورژانس را به امدادگران و بیماران القا کند. بنابراین شرایط جدی‌تر گرفته می‌شود. از سوی دیگر بیمار از تمام امکانات مورد نیاز برخوردار خواهد شد تا احتمال از دست رفتن وی در طول مسیر بیمارستان به دلایل مختلفی هم‌چون ترافیک سنگین یا طولانی بودن مسیر کاهش یابد.

محققان و توسعه‌دهندگان تأکید کردند که تیم‌های اورژانسی برای بهره‌برداری از آمبولانس‌های جدید باید یک دوره چهار ماهه آموزش تئوری و عملی را بگذرانند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن از پس شرایط برآیند یا راهنمایی‌های پزشک متخصص را پیاده‌سازی کنند.

آمبولانس‌های واقعیت‌افزوده در خدمت پایتخت بلژیک

کد خبر 666223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.