طرح جامع مدیریت آب‌های سطحی در اراک نداریم

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: در این کلان‌شهر طرح جامعی در زمینه نگهداری و بازچرخانی آب‌های سطحی وجود ندارد.

پیمان عین‌القضاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر اراک شیوه تأمین و توزیع آب در سطح شهر است و با توجه به مشکلات آبی که در سطح کشور به وجود آمده است، توجه به این موضوع را یکی از مهمترین مؤلفه‌ها در حفظ و توسعه شهری می‌دانیم.

وی افزود: کارگروه آب با چند سناریو در شورای ششم اراک آغاز به فعالیت کرده است، از این‌رو در در سه حوزه آب شرب، پساب و روان‌آب‌های سطح شهر اراک با اداره آب و فاضلاب استان مرکزی وارد گفت‌وگو شده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: با توجه به اینکه در برنامه هفتم توسعه نیز توجه به بازچرخانی آب، هدایت آب‌های سطحی و روان‌آب‌ها به‌عنوان یکی از منابع آبی کشور مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، این مورد یکی از مهمترین مباحث مورد بررسی در شورای ششم اراک است.

وی ادامه داد: در شهر اراک طرح جامعی در این زمینه وجود ندارد و و برای حفظ، نگهداری و بازچرخانی آب‌های سطحی در این شهر هیچ برنامه‌ای در حال حاضر وجود ندارد.

عین‌القضاتی گفت: مقرر شده است حدود ۵۰ لیتر بر ثانیه از پساب شهری طی قراردادی در اختیار شهرداری قرار گیرد تا برای آبیاری جنگل‌های چقا، پارک شهید باهنر و گردنه سیبک انتقال پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: اتفاق خوبی که در این زمینه رخ داده، این است که مجموعه پتروشیمی و پالایشگاه از پساب شهری استفاده کند و در عوض چاه‌های آبی که در اختیار دارد را به شرکت آب و فاضلاب بازگرداند که این اقدام مورد حمایت مدیریت شهری اراک خواهد بود.

کد خبر 666133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.