پارک تخصصی آتش‌نشانی ویژه کودکان مهرماه امسال افتتاح می‌شود

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از آماده‌سازی و تجهیز نخستین پارک تخصصی آتش‌نشانی ویژه کودکان خبر داد و گفت: این پارک هفتم مهرماه امسال همزمان با روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی افتتاح می‌شود.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طراحی و تجهیز نخستین پارک تخصصی آتش‌نشانی ویژه کودکان در طبقه همکف ساختمان ایستگاه شماره ۱۴ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت در بلوار دیلمان، خیابان امام علی (ع) در دست انجام است.

وی با بیان اینکه این پارک در فضایی به مساحت ۲۰۰ مترمربع با هدف برگزاری آموزش مباحث ایمنی به کودکان راه‌اندازی شده است و هفتم مهرماه همزمان با روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی افتتاح می‌شود، افزود: در این پارک نحوه استفاده از انواع لوازم خطرناک از جمله قیچی، کبریت، اجاق گاز و آسانسور با استفاده از ماکت‌های شبیه‌سازی شده به کودکان آموزش داده خواهد شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه به دنبال تهیه خودروی کوچک آبپاش آتش‌نشانی برای کودکان هستیم تا نحوه عملیات اطفای حریق را توسط آتش‌نشانان به آنها آموزش دهیم، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا با کمترین هزینه، بهترین فضای آموزشی را برای کودکان شهر رشت فراهم کنیم.

مؤمنی تصریح کرد: در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت آموزش‌های لازم را در مهدکودک‌ها به کودکان ارائه می‌کند، زیرا این سازمان معتقد است آموزش‌های دوران کودکی برای رشد قوای جسمانی، ذهنی، عاطفی، اعتقادی و اجتماعی کودکان ضروری است.

وی گفت: آموزش‌های دوران کودکی از دو نظر اثرپذیری کودکان از محیط آموزشی و دوام تأثیرات یادگیری در این دوران اهمیت دارد و اگر آموزش‌های دوران کودکی در سال‌های اولیه به بهترین شکل ارائه شود، تأثیر بسزایی در موفقیت‌های آینده آنها خواهد داشت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت افزود: در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با تعداد ۳۸۰ نیروی آتش‌نشان و ۷۶ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در ۱۵ ایستگاه فعالیت می‌کند.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان با بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

کد خبر 666131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.