کمیته سلامت شورای ششم پایتخت مصمم به اجرای مصوبه بام سبز است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اجرای مصوبه بام سبز ساختمان‌ها مورد تاکید شورا است و باید اجرایی شود، گفت: ایجاد بام سبز در ساختمان‌ها یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا است و کمیته سلامت در اجرای این مصوبه مصمم است.

سوده نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در جلسه‌ای که به‌تازگی در کارگروه کاهش خطر کمیته سلامت برگزار شد، کارشناسان و متخصصان حضور داشتند تا بعضی مسائل این کارگروه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به بررسی راهکارهای کاهش مصرف انرژی افزود: پیشنهاد اعضای کارگروه کاهش خطر کمیته سلامت، استفاده از موتور و خودرو برقی و هیبریدی با جذب سرمایه‌های خارجی و استفاده از تبلیغات محیطی در راستای فرهنگ‌سازی برای ایجاد الگوی مصرف در بین شهروندان است.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: استفاده از تبلیغات محیطی و طرح‌های گرافیکی برای کاهش مصرف مواد پلاستیکی در فروشگاه‌های شهروند از دیگر موارد مدنظر است که این موضوع در کمیته کاهش مصرف پلاستیک نیز پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای مصوبه بام سبز ساختمان‌ها مورد تاکید است و باید اجرایی شود، اضافه کرد: ایجاد بام سبز در ساختمان‌ها یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا است که کمیته سلامت در اجرای این مصوبه مصمم است.

نجفی ادامه داد: این موضوع را در کمیسیون معماری و شهرسازی پیگیری می‌کنم و مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر نیز در حال مطالعات تطبیقی در این زمینه است تا این مصوبه اجرا شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع عارضه‌سنجی ساختمان‌های بزرگ مقیاس خاطرنشان کرد: این موضوع از سوی دیوان عالی کشور رد شده که از طریق کمیسیون شهرسازی پیگیر این موضوع هستم و امیدواریم موارد مورد نظر رفع شود.

وی درباره آلودگی نوری گفت: لایحه الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه طرح جامع زیباسازی شهر تهران در صحن علنی شورا تصویب شده است و باید سازمان زیباسازی و مرکز مطالعات این طرح را تدوین و به شورا ارائه دهند که با وقفه مواجه شده است و امیدوارم به‌زودی به شورا ارائه شود.

کد خبر 666125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.