کاهش میلیاردی قیمت خودروهای مونتاژی‌ / محصولات داخلی از ۱۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ارزان شدند

یک کارشناس بازار خودرو با اشاره به دلایل کاهش قیمت‌ها در بازار گفت: علت اصلی کاهش قیمت خودرو ترکیدن حباب بازار است، رکود بازار و عقب نشینی خریداران، کاهش نرخ ارز، ثبت نام‌های مکرر در سامانه یکپارچه و افزایش عرضه خودروسازان تا سال آینده از دلایل اصلی کاهش قیمت‌ها در بازار است.

حمیدرضا قندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ریزش شدید قیمت‌ها در بازار خودرو اظهار کرد: محصولات سایپا حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان، محصولات ایران خودرو و محصولات مونتاژ مانند هایما بسته به نوع خودرو از ۱۵۰ تا ۵۰۰ میلیون کاهش قیمت داشته‌اند، همچنین خودروهای چینی از ۲۰۰ تا یک میلیارد کاهش داشته را تجربه کرده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که رکوردداران کاهش قیمت کدام خودروها هستند، گفت: هایما تا دو میلیارد نیز کاهش قیمت را تجربه کرد و اکنون ۱.۵ میلیارد تومان در بازار معامله می‌شود. ۲۰۷ و دنا تا ۲۰۰ میلیون کاهش قیمت داشته‌اند، در محصولات گروه سایپا نیز کوییک ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان و شاهین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان کاهش را تجربه کرده‌اند. تیگو ۸ پرومکس نیز یک میلیارد کاهش قیمت داشته و اکنون در بازار حدود سه میلیارد تومان معامله می‌شود. ایکس ۵۵ و ایکس ۲۲ اتومات حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون ارزان شده است. خودروهای خارجی نیز با توجه به کاهش نرخ ارز و ورود ماشین‌های چینی، بسته به نوع خودرو بین ۵۰۰ تا دو میلیارد تومان کاهش قیمت را ثبت کردند.

وی افزود: علت اصلی کاهش قیمت خودرو ترکیدن حباب بازار است و همه کاهش قیمت‌ها را نمی‌توان ارزانی تلقی کرد.

این کارشناس بازار خودرو با اشاره به دلایل کاهش قیمت‌ها در بازار خاطرنشان کرد: رکود بازار و عقب نشینی خریداران، کاهش قیمت ارز، ثبت نام‌های سامانه یکپارچه و افزایش عرضه خودروسازان تا سال آینده از دلایل اصلی کاهش قیمت‌ها در بازار است.

قندی اضافه کرد: با توجه به افزایش ثبت نام‌ها در سامانه یکپارچه، افرادی که به نیت سوداگری ماشین خریداری و احتکار کرده بودند، ماشین‌های خود را به بازار عرضه کرده و موجب کاهش قیمت شده‌اند.

کد خبر 666000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.