بعد از ناکامی در جذب مسی؛ پیشنهاد جنون‌آمیز عربستانی‌ها به ستاره لیورپول‌

در بسته‌ خبری ورزشی این هفته ایران و جهان، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* به نقل از نشریه سان؛ با عذرخواهی شیمون مارچینیاک بابت حضورش در یک اجلاس دردسرساز و توضیحاتش در باره این مسئله، اتحادیه فوتبال اروپا از گناه این داور لهستان گذشته و به این ترتیب او همچنان داور مهمترین بازی فوتبال باشگاهی فصل، بین منچسترسیتی و اینتر خواهد بود.

* مهدی طارمی فصل فوق‌العاده‌ای را در پورتو پشت سر گذاشت و موفق شد با ثبت ۲۲ گل عنوان بهترین گلزن مسابقات لیگ پرتغال را از آن خود کند، علاوه بر این، نام مهاجم بوشهری در ترکیب منتخب لیگ پرتغال هم دیده می‌شود.

* به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، تیم ملی تیراندازی با کمان کشورمان برای حضور در مرحله سوم مسابقات کاپ آسیایی، (چهاردهم خرداد) راهی سنگاپور شده است. مسابقات مرحله سوم کاپ آسیایی از پانزدهم تا بیستم خردادماه در سنگاپور برگزار می‌شود.

* بارسلونا در بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا با غلبه بر تیم وولفسبورگ، برای دومین بار قهرمانی لیگ قهرمانان زنان را به دست آورد.

* با حکم حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان ایران، سیدروح‌الله حسینی تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی، به عنوان سرپرست فدراسیون بوکس در سمت خود باقی ماند.

* پیوستن کریم بنزما به الاتحاد عربستان نهایی شد. نواف الآسیوی، خبرنگار سرشناس عربستانی در توییتی نوشت: "نهایی شد. کریم بنزما با قراردادی دو ساله به الاتحاد پیوست." بنزما هم به خبر جدایی خود از رئال مادرید اینگونه واکنش نشان داد و به نوعی جدایی خود را تأیید کرد.

* ناهید کیانی تکواندوکار وزن ۵۳- کیلوگرم تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی جمهوری آذربایجان، به عنوان قهرمانی رسید. کیانی در دیدار فینال برابر حریف چینی با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد و عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کرد.

* مرحله هفتم از فصل ۲۰۲۳ مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک قهرمانی جهان، در پیست بارسلونا کشور اسپانیا برگزار شد و با برتری مکس فرستاپن راننده هلندی تیم ردبول به پایان رسید. پس از فرستاپن، لوئیس همیلتون و جرج راسل، رانندگان انگلیسی تیم مرسدس از خط پایان عبور کردند.

* زلاتان ایبراهیموویچ در پایان آخرین بازی فصل میلان از فوتبال خداحافظی کرد

* هفته پایانی رقابت‌های لالیگا، لیگ فرانسه و سری آ به پایان رسید تا تکلیف یکی از جوایز ارزشمند فوتبال اروپا مشخص شود.

* ارلینگ هالند که تابستان سال گذشته از دورتموند جدا شد و به منچسترسیتی پیوست، موفق شد با درخشش در خط حمله این تیم برنده جایزه بهترین گلزن فوتبال اروپا شود. این بازیکن نروژی در طول این فصل ۳۶ گل به ثمر رساند تا بالاتر از هری کین قرار بگیرد که ۳۰ گل به ثمر رساند و رکورد تاریخی گلزنی لیگ برتر را که با ۳۴ گل زده در اختیار آلن شیرر و اندی کول بود شکست و از آن خود کرد.

* کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، به باشگاه استقلال اعلام کرد که اعتراض آن‌ها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا رد شده است و به این ترتیب استقلال رسماً از لیگ قهرمانان آسیا فصل اینده کنار گذاشته شد. این خبر به صورت نامه به باشگاه استقلال ابلاغ شد و قهرمان فصل گذشته لیگ برتر برای دومین سال متوالی از حضور در اسیا محروم شد.

* به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، طی حکمی از سوی سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، نصرالله پریچهره به‌عنوان سرپرست فدراسیون جودو منصوب شد. مدیرکلی ورزش و جوانان استان تهران از جمله سوابق پریچهره در ورزش کشور است.

* در روزهای اخیر باشگاه‌های عربستانی با جذب ستارگان بزرگ فوتبال جهان خبرساز می‌شوند؛ اما این بار تلاش باشگاه الهلال عربستان در جذب لیونل مسی ستاره آرژانتینی نتیجه‌بخش نبود. در همین رابطه «فابریتزیو رومانو» خبرنگار حوزه نقل و انتقالات اروپا ضمن اعلام توافق بازیکن ۳۵ ساله آرژانتینی با اینتر میامی آمریکا خبر انتقال این بازیکن را به لیگ آمریکا اعلام کرد و از سفر خورخه مسی پدر و مدیربرنامه‌های بازیکن سابق پاریسن ژرمن به آمریکا خبر داد.

* رسانه سعودی اسپورت و همچنین Screen Mix مدعی شدند که الهلال برای جذب محمد صلاح حاضر است تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو هزینه کند. رقمی دیوانه کننده که هنوز مشخص نشده برای چند فصل است و اینکه چه میزان از آن برای دریافت رضایت نامه ستاره مصری هزینه خواهد شد.

کد خبر 665997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.