سازمان ملل قطعنامه روز بین‌المللی مقابله با توفان‌های گرد و غبار را تصویب کرد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه روز بین‌المللی مقابله با توفان‌های گرد و غبار را با اجماع و حمایت تمام اعضا تصویب کرد.

به گزارش ایمنا، براساس قطعنامه روز بین‌المللی مقابله با توفان‌های گرد و غبار روز دوازدهم جولای مصادف با بیست‌ویکم تیرماه هر سال، به عنوان روز بین‌المللی مقابله با توفان‌های گرد و غبار نامگذاری شده است و هرساله در این روز رویدادهای مختلفی در سراسر جهان برگزار خواهد شد.

این قطعنامه از تمام کشورها عضو سازمان ملل متحد، سازمان ملل متحد و آژانس‌های تخصصی آن، دیگر سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، سمن‌ها (سازمان‌های غیردولتی مردم نهاد)، بخش خصوصی و دانشگاهیان و سایر ذی‌نفعان می‌خواهد تا متناسب با اولویت‌های ملی کشورها از طریق آموزش و اقدامات لازم در جهت آگاهی سازی عمومی و ارتقای سلامت، رفاه و افزایش کاربری و مدیریت پایدار زمین، امنیت غذایی و تاب‌آوری در برابر تغییر اقلیم فعالیت کنند.

براساس این قطعنامه، ائتلاف جهانی مقابله با توفان‌های گرد و غبار با همکاری آژانس‌های تخصصی سازمان ملل متحد در جهت اهداف قطعنامه اقدام و دبیرکل سازمان ملل متحد نیز موضوع را برای اقدام‌های لازم به کشورها، نظام سازمان ملل متحد و دیگر آژانس‌های تخصصی منعکس می‌کنند.

جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با گرد و غبار نقش بسیار ارزنده‌ای در سطح منطقه‌ای و جهانی ایفا می‌کند. در این راستا همچنین قرار است کنفرانس بین المللی مقابله با توفان‌های گرد و غبار با همکاری سازمان ملل متحد در روزهای ۱۹ و ۲۰ شهریور ماه امسال با حضور کشورها و سازمان‌های مختلف در ایران برگزار شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 665984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.