رفع ۲ مورد آبگرفتگی معابر شهر اصفهان/ آماده‌باش ۱۵ اکیپ سیل تا پایان شرایط ناپایدار جوی

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در پی بارش‌های عصرگاهی اصفهان دو مورد آب‌گرفتگی در معابر این کلان‌شهر با حضور به موقع نیروهای اکیپ ستاد سیل و در کمتر از ۱۵ دقیقه برطرف شد.

رامین میرعسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش باران در شهر اصفهان، از عصر امروز ۱۵ اکیپ ستاد سیل در سطح مناطق پانزده‌گانه این کلانشهر مستقر بودند.

وی افزود: اکیپ‌های ستاد سیل تا پایان شرایط ناپایدار جوی در شهر اصفهان به حالت آماده‌باش هستند تا در صورت ادامه بارش‌ها مشکل خاصی برای تردد شهروندان در سطح معابر شهر نداشته باشیم.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به دو مورد آب‌گرفتگی در شهر، خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی با حضور به موقع نیروهای اکیپ ستاد سیل در کمتر از ۱۵ دقیقه برطرف شد.

میرعسگری با بیان اینکه پیش‌بینی اقدامات لازم برای لایروبی و کنترل سپتیک‌ها و نقاط حساس معابر انجام شده بود و مشکل خاصی به لحاظ آب‌گرفتگی معابر نداشتیم، تاکید کرد: اکیپ‌های خدمات شهری و مدیریت بحران در هر لحظه آمادگی لازم را دارند تا همه از بارش باران رحمت الهی استفاده خوبی ببرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مسیرهای اتوبان و معابر سطح شهر مشکلی برای تردد ندارد، اضافه کرد: شهروندان در زمان بارندگی با سرعت مطمئنه رانندگی کنند تا دچار لغزندگی و تصادف نشوند.

به گزارش ایمنا، بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی اصفهان از امروز تا اوایل هفته آینده شرایط برای ایجاد ناپایداری‌های همرفتی به صورت افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق، تگرگ، تنش دمایی، گاهی وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای بر روی کل استان پیش‌بینی شده است.

شدت ناپایداری‌ها بیشتر در ساعات بعدازظهر و اوایل شب مورد انتظار است و در نیمه شرقی و شمال استان نیز تا روز جمعه شرایط وقوع طوفان لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود. کلانشهر اصفهان نیز امروز بعدازظهر تا اوایل شب درگیر ناپایداری‌های شدید همرفتی خواهد بود.

آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، سقوط از ارتفاع، کاهش دید به واسطه توفان و گردوخاک از اثرات مخاطرات این سامانه است.

کد خبر 665975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.