لزوم استفاده از نخبگان در حکمرانی شهری

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از نکات بسیار مهم که در حکمرانی شهری اولویت دارد، استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، سمن ها، نخبگان و خبرگان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سوده نجفی امروز _پنج‌شنبه هجدهم خرداد ماه_ در مجمع بانوان خیرین سلامت کشور با اشاره به اقدامات کمیته سلامت شورای شهر اظهار کرد: یکی از نکات بسیار مهم که در حکمرانی شهری اولویت دارد، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، سمن‌ها، نخبگان و خبرگان است، تلاش کردیم تا از نظرات سازمان‌های مردم نهاد و نخبگان در سیاست‌گذاری و تعیین خط‌مشی برای شهر تهران استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی کار خیر در حوزه سلامت است، افزود: باید بحث آموزش را از سنین کودکی آغاز کرد، زیرا اگر زمان مناسب در نظر گرفته نشود، آموزش دشوار می‌شود و اگر در این زمینه محتوایی مدنظر است باید ارائه شود تا با هماهنگی با سازمان زیباسازی بتوانیم از آن در سطح شهر استفاده کنیم.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: سلامت یک موضوع مهم و محوری است که در تمام حوزه‌ها باید به آن توجه شود و تلاش ما بر این بوده که در سایر کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران نیز موضوعات مربوط به سلامت را پیگیری کنیم تا در حوزه مدیریت شهری این موضوع بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: مناسب‌سازی معابر برای معلولان، پیگیری مصوبه بام سبز، ایجاد امکان استفاده معلولان از وسایل حمل و نقل عمومی و یا سایر موارد مربوط به حوزه سلامت را از سایر کمیسیون‌ها پیگیر هستیم.

نجفی با اشاره به ساخت همراه سراها برای همراهان بیماران ادامه داد: یکی از دغدغه‌های شورای ششم که در کمیته سلامت و اجتماعی شورا پیگیری می‌شود، ساخت همراه سراها برای همراهان بیماران است که در این خصوص به کمک خیران نیاز است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مشکلات روحی و روانی یکی از مسائلی است که امروزه جامعه با آن مواجه است که البته هزینه آن برای برخی شهروندان زیاد است، بر همین اساس اداره کل سلامت شهرداری ملزم شده است واحدهای روانشناسی را در خانه‌های سلامت فعال کند تا شهروندان بتوانند از این امکان استفاده کنند.

وی پژوهش را یکی از الزامات فعالیت‌ها در حوزه مدیریت شهری دانست و اضافه کرد: سعی ما بر این بوده است تا اقداماتی که در حوزه مدیریت شهری انجام می‌شود، پیوست پژوهشی داشته باشد و مرکز مطالعات شهرداری این پژوهش و مطالعات تطبیقی را با استفاده نمونه مشابه در شهرها و کشورهای دیگر ارائه دهد تا از تجربیات سایر شهرها استفاده شود، امیدوارم بتوانیم به شاخص‌های جهان شهرها نزدیک شویم.

کد خبر 665907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.