صدور برگ تشخیص مالیاتی برای مالکان ۶۳ هزار واحد مسکونی خالی

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: با همکاری وزارت راه و شهرسازی، برای مالکان ۶۳ هزار واحد مسکونی خالی برگ تشخیص مالیاتی صادر شده است.

به گزارش ایمنا، مهدی موحدی اظهار کرد: بدون هیچ اغماضی مترصد دریافت اطلاعات پالایش شده از سامانه ملی املاک و اسکان هستیم تا بتوانیم برگ مطالبه برای مالکان واحدهای مسکونی خالی صادر کنیم.

وی افزود: این موضوع بیش از هر زمان دیگری در اولویت سازمان امور مالیاتی است و رئیس سازمان امور مالیاتی در این باره عزم جدی دارد تا به بازار مسکن کمک شود.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: درباره روند مالیات ستانی از خانه‌های خالی جلسات و مراودات هفتگی و شاید روزانه انجام می‌شود تا اطلاعات پالایش شده دریافت و ترتیبات اجرایی مالیات‌ستانی انجام شود.

به گفته موحدی، اطلاعات پالایش شده سال ۱۴۰۰ از وزارت راه و شهرسازی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته که شامل بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی است و این اشخاص بالای دو خانه خالی دارند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی اضافه کرد: برای این مالکان حدود ۳۳ هزار برگه مطالبه صادر شده است.

موحدی گفت بر اساس برآوردها مالکان این واحدهای خالی باید رقمی حدود ۱,۴۰۰ میلیارد تومان مالیات بپردازند. امکان اعتراض و دادرسی برای مالکان این واحدها وجود دارد، اما در صورت احراز خالی بودن خانه‌ها، باید مالیات پرداخت شود.

کد خبر 665884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.