جزئیات برنامه‌های هفته صنایع‌ دستی اصفهان تشریح شد

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برنامه‌های هفته صنایع‌دستی شهر اصفهان را تشریح کرد.

سیدمحمدصادق سجادزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امسال روز جهانی صنایع‌دستی بیستم خردادماه است و هفته صنایع‌دستی از تاریخ بیستم تا بیست‌وششم ماه جاری آغاز می‌شود. در تلاشیم که مجموع فعالیت حوزه صنایع‌دستی را تجمیع کنیم تا تعامل خوب و سازنده‌ای با اتحادیه صنایع استان و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری اصفهان صورت گیرد و هفته صنایع‌دستی در شهر اصفهان با رونق ویژه‌ای برگزار شود.

وی افزود: علاوه بر فعالیت مشارکتی شهرداری اصفهان با اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان طی این هفته در حوزه‌های فضاسازی شهری، تبلیغات و زیباسازی شهری، برنامه‌های متعددی با محوریت هفته صنایع‌دستی برپا خواهد شد. یکی از این برنامه‌ها برگزاری اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع‌دستی با حضور سردار قدومی ریاست شهرهای جهانی و خلاق صنایع‌دستی است که در روز شنبه بیستم خردادماه ساعت ۱۴ در هتل عباسی اصفهان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی از برنامه‌های مشارکتی معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان با اداره کل میراث فرهنگی استان، آئین تجلیل از پیشکسوتان هنرمند صنایع‌دستی است که روز شنبه، بیستم خردادماه ساعت ۱۶ در هتل عباسی اصفهان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از رویکردهای معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ارتقای نگرش شهروندان برای استفاده از صنایع‌دستی در زندگی روزمره است که به‌طورقطع این رویکرد با برگزاری رویدادهای هنری صنایع‌دستی با مشارکت شهروندان صورت می‌گیرد؛ در این راستا این معاونت در نظر دارد از بیستم تا بیست‌وسوم خردادماه در میدان امام حسین (ع)، مقابل ارگ جهان‌نما رویدادی با عنوان «تجربه قلمکار» برگزار کند که قرار است در این رویداد بزرگ‌ترین سفره قلمکار با مشارکت شهروندان و گردشگران به طول ۳۵۰ متر ساخته شود.

سجادزاده افزود: در این هفته سعی شده است که صنایع‌دستی اصفهان به‌ویژه صنایعی که کمتر معرفی‌شده یا رو به فراموشی است به عموم شهروندان معرفی شود، از این‌رو گذر معرفی صنایع‌دستی اصفهان با عنوان «چهارباغ هنر» از بیستم تا بیست‌وششم خردادماه در گذر فرهنگی چهارباغ با مشارکت اتحادیه صنایع‌دستی هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ برگزار خواهد شد و در کنار این رویداد «نمایشگاه صنایع‌دستی استان‌های کشور» در کاخ‌موزه چهل‌ستون برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امروزه ما با یک انقطاع فرهنگی و هنری، در حوزه کودک و نوجوان و صنایع‌دستی روبه‌رو هستیم، بنابراین بخشی از صورت‌مسئله به حوزه کودک و نوجوان بازمی‌گردد، بر همین اساس معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اقدام به فراخوان ثبت‌نام دو مدرسه تابستانه با عنوان «مدرسه تابستانه هنر و صنایع‌دستی» و «مدرسه تابستانی معماری» ویژه کودکان و نوجوانان کرده است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: روز چهارشنبه، بیست‌وچهارم خردادماه نشست تخصصی صادرات و بازاریابی بین‌المللی صنایع‌دستی در سالن همایش‌های کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دیدار با هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی شهر اصفهان یکی از برنامه‌های محوری هفته صنایع‌دستی است، گفت: در این هفته قرار است در قالب طرحی با عنوان «مهمان هنرمندان» تعدادی از فروشگاه‌های منتخب صنایع‌دستی شهر اصفهان تخفیف نوبرانه برای خرید صنایع‌دستی به شهروندان ارائه کنند که این طرح از شنبه، بیستم خردادماه آغاز خواهد شد و تا بیست‌وششم همین ماه ادامه دارد.

سجادزاده افزود: آذین‌بندی فضاسازی و تبلیغات شهری، پخش ویژه‌برنامه تلویزیونی هشت‌بهشت بخش دیگر از برنامه‌های هفته صنایع‌دستی در شهر اصفهان است.

کد خبر 665860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.