عملیات مرمت بازار منجم آغاز شد

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان گفت: عملیات مرمت و احیای بازار منجم در محدوده بازار تاریخی اصفهان در دو بخش در حال اجرا است.

به گزارش ایمنا، محمدعلی ایزدخواستی اظهار کرد: در فاز نخست پروژه عملیات مرمت و احیای بازار منجم، مرمت طاق‌های سنتی در دستور کار قرار گرفت، در این بخش برچیدن آجرفرش فرسوده و کاهگل، عایق و پلاستر موجود و سبک‌سازی بام در حال انجام است.

وی افزود: همچنین در بخش روی طاق، عملیات خارج کردن بند فرسوده و اجرای دوغاب‌ریزی، دوخت و دوز، قیدبندی و پالانه‌روی، پوکه‌ریزی، شیب‌بندی و پلاسترزنی، عایق‌کاری و آجر فرش به همراه دوغاب و بندکشی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان تصریح کرد: در بخش زیر طاق نیز لایه‌برداری بخش فرسوده، گچ و خاک و سفیدکاری انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عملیات سبک‌سازی رو و مرمت طاق‌ها که به‌تازگی آغاز شده و اصلاح و مرمت زیر طاق و سبک‎‌سازی پشت‌بام نیز در حال انجام است.

ایزدخواستی با بیان اینکه در فاز دوم عملیات مرمت بازار منجم، اجرای کف‌سازی در دستور کار قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در فاز سوم نیز بدنه‌سازی این بازار انجام می‌شود، همچنین طی مطالعات آسیب‌‎شناسی سقف بازار منجم، ۱۸ سقف نیازمند مرمت است؛ در این مطالعات تاکید شده که عملیات خاک‌برداری باید با دست انجام شود.

به گزارش ایمنا، محدوده‌ای که این روزها در دست مرمت قرار گرفته است، از سرای نو آغاز می‌شود و به سه‌راه قهوه‌کاشی‌ها می‌رسد؛ در این مسیر عناصر شاخصی مانند سرای نو، مسجد منجم، سرای منجم، سقاخانه و مدرسه جده کوچک قرار دارد.

کد خبر 665855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.