جشنواره ملی تخصصی خوراک کرمانشاه برگزار می‌شود

نشست پیش‌رویداد جشنواره ملی تخصصی خوراک کرمانشاه با حضور دستگاه‌های اجرایی استان در محل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برپا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احسان احمدی‌نصر در این نشست اظهار کرد: کرمانشاه در سال ۲۰۲۱ در زنجیره شهرهای خلاق در حوزه خوراک قرار گرفت و در تیرماه سال گذشته با برگزاری آئین پلاک کوبی رسماً وارد کارزار شهرهای خلاق در کشور شد.

وی افزود: در کشور، ۵ شهر خلاق وجود دارد که دو شهر در حوزه صنایع دستی، دو شهر در موضوع خوراک و غذا و یک شهر هم در حوزه موسیقی وجود دارد.

مدیر پایگاه کرمانشاه جهانشهر خلاق خوراک و غذا با اشاره به فعالیت‌های این حوزه، خاطرنشان کرد: تصور بر این است که تنوع خوراکی‌های کرمانشاه بیشتر در حوزه پروتئین‌ها است اما آنچه سازمان جهانی یونسکو را بر آن داشت تا کرمانشاه را در فهرست شهرهای خلاق قرار دهد، موضوع رستنی‌ها است.

احمدی‌نصر ادامه داد: این رستنی هایی که در فصل بهار می رویند، موجب شده‌اند شاهد یک تنوع بسیار گسترده در حوزه خوراکی‌ها در این فصل باشیم. در کنار اینها نان‌ها و شیرینی‌ها هستند. در مجموع ۱۲۷ نوع غذا، خوراک و شیرینی در کرمانشاه وجود دارد که در قالب چند برنامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. در اولین گام برگزاری یک جشنواره ه ملی خوراک در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این جشنواره با حضور سرآشپزها و فعالان صنعت غذا در کرمانشاه برگزار می‌شود و در حوزه نان‌ها و شیرینی‌ها هم برنامه‌هایی برگزار خواهیم کرد و این مجموعه جشنواره‌ها به مدت دو ماه طول خواهند کشید.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: تیرماه امسال چندین استارت آپ با محوریت حوزه غذا و خوراک در فضاها و مجموعه‌های اداری، سازمان‌های مردم نهاد، حوزه پارک علم و فناوری و مجموع های دانش بنیان برگزار می‌شود.

احمدی‌نصر اضافه کرد: همچنین از صاحبان صنایع غذایی کرمانشاه و به ویژه آن مجموعه‌هایی که در حوزه چاشنی‌ها فعال هستند برای حضور در این برنامه‌ها دعوت کرده‌ایم.

وی از برنامه عرضه خوراکی‌ها و غذاهای شهر خلاق خوراک در بوم‌گردی‌ها، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و رستوران‌ها خبر داد و گفت: برنامه استانداردسازی این مجموعه غذاها و خوراکی‌ها و اضافه شدن آن‌ها به منوها در حال انجام است و در حال حاضر یک اقامتگاه بوم‌گردی به عرضه این غذاها می‌پردازد و همچنین سفره خانه سنتی سوری هم در حال پیوستن به این مجموعه است.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه غنی‌سازی غذاها را یکی دیگر از برنامه‌های پایگاه دانست و افزود: همانطور که قبلاً فقط به ماست خیار اضافه می‌شد و امروز با کشمش و گردو غنی شده‌اند و ما در زمینه غنی سازی خوراک در حال مطالعه هستیم.

کد خبر 665822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.