آماده‌باش تیم‌های امدادی اصفهان در پی بارش‌های ناگهانی/مردم در مسیر رودخانه‌ها توقف نکنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام آماده‌باش تیم‌های امدادی با ناپایداری‌های همرفتی در استان، گفت: افراد و گردشگران از استقرار و توقف در مسیر رودخانه‌های فصلی و دامنه کوهپایه‌ها خودداری کنند.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اعلام آماده باش مدیریت بحران استان به نیروهای امدادی برای مواجهه با شرایط ناپایداری‌های همرفتی و پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از بارش‌های ناگهانی، اظهار کرد: از امروز تا روز جمعه نوزدهم خردادماه تندبادهای لحظه‌ای، صاعقه و گردوخاک در بیشتر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بارش‌های ناگهانی، تندبادهای لحظه‌ای، صاعقه و گردوخاک از امشب در مناطق خوانسار، گلپایگان، میمه، نطنز، بخش مهردشت ارتفاعات برزک و قمصر و طی ساعات عصر، اوایل شب و بعدازظهر فردا رگبار باران، رعدوبرق در شهر اصفهان و نیز در مناطق شمال و شرق استان، قمصر، نیاسر، برزک کامو و چوگان شهرستان کاشان روستاهای شهرستان نائین و اردستان ارتفاعات نطنز و روستاهای تامه، اوره، ابیانه و میمه دور از انتظار نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: نبود استقرار و توقف خودرو، افراد و گردشگران در مسیر رودخانه‌های فصلی و دامنه کوهپایه‌ها، استحکام بخشی به سازه‌های ناپایدار، احتیاط در صعود به ارتفاعات، رعایت اصول ایمنی در استقرار عشایر و چرای دام‌ها، بازگشایی مسیر آبراهه‌ها و رودخانه‌ها، تخلیه نخاله از دهانه پل‌ها و مسیر رودخانه‌ها و تقویت سیل بندهای حفاظتی توصیه می‌شود.

وی گفت: لازم به ذکر است؛ بارش ناگهانی باران در ساعت بعدازظهر امروز در بخش برزک کاشان باعث سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی بیداک، زیرآب لاسیا و شکسته شدن بند خاکی بالادست رودخانه لاهلالون و ورود روان آب و سیلاب به مسیر رودخانه و مناطق زیر دست شده است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه وقوع سیلاب‌ها در این مناطق منجر به آبگرفتگی چهار واحد مسکونی و بروز خسارت به باغات، مزارع کشاورزی و معابر شهر برزک و دو روستای منطقه شده است، خاطرنشان کرد: این حادثه خسارات جانی درپی نداشت است و عوامل امدادی شهرداری و مدیریت بحران شهرستان در جهت بازسازی آسیب‌ها و تقویت سیل‌بند اقدام کردند.

کد خبر 665802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.