در تصادفات منجر به فوت و جرح چه اقدامی باید انجام دهیم؟

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان نحوه اقدام رانندگان در تصادفات جرحی و فوتی برابر ماده 87 آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی را تشریح کرد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طبق ماده ۸۷ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی چنانچه راننده هر وسیله نقلیه که مرتکب تصادف منجر به جرح یا فوت شود، راننده موظف است بلافاصله وسیله نقلیه را در محل تصادف متوقف کند و با نصب علائم ایمنی هشدار دهنده برابر ماده ۷۱ این آئین‌نامه، رانندگان وسایل نقلیه دیگر را از وقوع حادثه آگاه سازد.

وی افزود: براساس این ماده از آئین‌نامه راهور، راننده خاطی باید تا هنگامی که تشریفات مربوط به رسیدگی از سوی کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه پایان نیافته است، از تغییر وضع وسیله نقلیه یا صحنه تصادف خودداری و بلافاصله اقدام به انتقال مجروحان به مراکز درمانی کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان به تبصره این ماده در تصادفات منجر به جرح اشاره کرد و گفت: در صورتی که وسیله نقلیه دیگری برای انتقال فوری مجروحان به مراکز درمانی موجود نباشد، راننده وسیله نقلیه در تصادف می‌تواند با علامت‌گذاری محل قرار گرفتن چرخ‌ها در سطح راه، اقدام به حمل مجروحان با وسیله نقلیه خود کند.

کد خبر 665766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.