بهبود فرایند پروژه‌های زودبازده مشهد ضروری است

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: فرایند پروژه‌های زودبازده یک و دو در شهرداری این کلان‌شهر باید بهبود پیدا کند.

مجید طهوریان‌عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در بررسی پروژه‌های زودبازده یک و دو به نظر می‌رسد که این طرح در یک چرخه فرایندهای متعدد اداری در شهرداری مشهد گرفتار شده است و نگاه شورای ششم در مورد این پروژه‌ها، درگیر شدن در دستورالعمل‌ها و فرایندهای پیچیده شهرداری نیست.

وی با بیان اینکه در این طرح قرار است مردم ایده‌ها، نظرات و مشکلات خود را مطرح کنند و در یک مسیر سریع و سهل‌الوصول، پروژه‌ها به مرحله اجرا برسد، افزود: هنر شورای ششم این است که اقدامات بر اساس نیاز و برخاسته از نظرات مردمی باشد، چراکه خاستگاه نظام شورایی، خاستگاه مردمی و احترام به شهروندان است.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: عمده این پروژه‌ها شامل آسفالت، احداث جوی و جدول، ایجاد و توسعه فضای سبز، نظافت و ایجاد مراکز فرهنگی در محله‌ها است که شهرداری سال‌ها در حال اجرای آن بوده اما در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این اقدامات سازماندهی شده و در راستای نظر واقعی و خواسته مردم است.

وی تصریح کرد: با توجه به فلسفه وجودی این طرح، ایجاد موانع اجرایی با دستورالعمل‌های متعدد، اقدام صحیحی در سرعت‌بخشی به اجرای طرح نیست و از مدیریت شهری تقاضا داریم این روند تغییر کند.

طهوریان‌عسکری گفت: نکته مهم دیگری که در حوزه پروژه‌های زودبازده وجود دارد، تأخیر در بازگشایی اعتبارات عمرانی مربوط به پروژه‌های زودبازده است که باعث کاهش سطح کیفی اجرای پروژه‌ها می‌شود و ضروری است این موضوع هم مورد بازنگری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری باید موافقت‌نامه‌ها را تا پایان خردادماه به سرانجام برساند تا طرح‌ها با سرعت بیشتر و در زمان مناسب، وارد فاز اجرایی شود و در فصل تابستان و پاییز که در مشهد بهترین زمان برای اجرای پروژه‌های عمرانی است، نهایت بهره‌برداری انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: امیدواریم با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های انجام شده، قبل از پایان امسال حدود ۱,۲۰۰ میلیارد تومان اعتباری که برای ۷۸ محله در طرح زودبازده دو تعریف شده است، اجرایی شود و شاهد افزایش رضایتمندی مردم باشیم.

کد خبر 665763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.