تربیت نسل هوشمند فناور توسط شهرداری بورگاس

شهرداری بورگاس بلغارستان در راستای تبدیل نسل جدیدی از مصرف‌کنندگان فناوری به تولیدکنندگان هوشمند آن در نظر دارد طی تابستان برای ۴۰۰ کودک شهر دوره‌های رایگان آموزش فناوری اطلاعات برگزار کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چهارمین شهر بزرگ بلغارستان، بورگاس، اعلام کرد که به‌منظور توسعه علم فناوری در میان کودکان شهر، دوره‌های تابستانی رایگان برنامه‌نویسی ارائه می‌دهد. این دوره با ظرفیت ۴۰۰ علم‌آموز، امکان ورود به دنیای گسترده فناوری اطلاعات را در اختیار رده سنی شش تا ۱۲ سال شهر می‌گذراد و طبق بیانیه رسمی شهر، هدف آن تبدیل نسل جدیدی از جوانان مصرف‌کننده فناوری به تولیدکنندگان آن است.

شرکت‌کنندگان در این برنامه به سه گروه سنی ۶ تا ۸ سال، ۹ تا ۱۰ و ۱۱ تا ۱۲ سال با حداکثر دوازده شرکت‌کننده در هر گروه تقسیم می‌شوند تا اطمینان حاصل شود همه به اندازه کافی مورد توجه قرار دارند و اصول یاد داده شده را فرا می‌گیرند.

تدریس در این برنامه‌ها توسط دانش‌آموزان مدرسه حرفه‌ای محلی برنامه‌نویسی و نوآوری رایانه‌ای بورگاس و تحت نظارت مربیان انجام خواهد گرفت؛ این نوع روش آموزش توسط هم‌سالان، اثر روانی مثبتی بر کودکان دارد و آن‌ها را در یادگیری سریع‌تر کمک می‌کند.

تربیت نسل هوشمند فناور توسط شهرداری بورگاس

دوره فعلی، سومین دوره رایگان فناوری اطلاعات است که در این شهر ارائه می‌شود. تاکنون حدود ۷۰۰ کودک گواهی‌های مشارکت در دوره‌هایی برای برداشتن نخستین گام‌های خود در امر کدنویسی و برنامه‌نویسی را دریافت کرده‌اند و مقامات محلی بورگاس امیدوارند که با تداوم برگزاری این دوره‌ها تا حد امکان دسترسی کودکان را به آموزش‌های برنامه‌نویسی باز و علاقه به فناوری را در بین جوانان گسترش دهند.

از زمان شروع برنامه برگزاری دوره‌های آموزشی فناوری اطلاعات به کودکان شهر بورگاس دو سال می‌گذرد و با توجه به این‌که این ابتکار مورد توجه گسترده عموم قرار گرفته است، مسئولان شهری انگیزه‌ای قوی برای ادامه برگزاری آن در آینده دارند.

درک کامپیوتر و یادگیری اصول کدنویسی به کودکان کمک می‌کند تا درک درستی از امور داشته باشند. آن‌ها با شرکت در این کلاس‌ها متوجه می‌شوند که چگونه از ریاضیات برای حل مسائل به روشی منطقی و خلاقانه استفاده می‌کنند. توانایی حل مشکلات یک ویژگی است که به طور کلی در تمام دوران زندگی مفید و کاربردی است. شهرداری قصد دارد با برگزاری این برنامه‌ها، کودکان را به حل‌کننده‌های عالی مشکل تبدیل شوند تا بتوانند بر هر ناملایماتی که با آن مواجه می‌شوند غلبه کنند. یادگیری کدنویسی به کودکان این فرصت را می‌دهد که این نوع مهارت‌ها را در سنین پایین بیاموزند و آن را در مسیر زندگی به کار گیرند. با این اقدام، شهر در آینده میزبان نسل هوشمندی است که از خلاقیت خود برای تبدیل مشکلات به فرصت استفاده می‌کند.

تربیت نسل هوشمند فناور توسط شهرداری بورگاس

کد خبر 665692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.