افتتاح اولین آزمایشگاه شهر هوشمند مصر

اولین آزمایشگاه شهر هوشمند قاهره، پایتخت مصر، مکملی برای استراتژی دیجیتالی کشور به‌حساب می‌آید که هوشمندسازی ۱۷ شهر را در بر می‌گیرد به این امید که تحقق هدف کشور در راستای ایجاد یک جامعه دیجیتالی را تسهیل کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آزمایشگاه شهر هوشمند قاهره، که به‌زودی افتتاح می‌شود، قابلیت تجربه دنیای دیجیتالی و واقعی را به‌طور همزمان برای مشتریان فراهم می‌آورد. این مرکز پیشرفته که در دفتر مرکزی کمپانی فناوری زیمنس در قاهره احداث شده است، آخرین فناوری‌های دنیا برای ایجاد ساختمان‌ها، صنایع و زیرساخت‌های شهر هوشمند کارآمد و پایدار را در بر می‌گیرد.

تحقق رویکرد شهر هوشمند

هدف اصلی مدیران مصر از توسعه آزمایشگاه شهر هوشمند قاهره ایجاد تجربه‌ای غنی برای مشتریان مبتنی بر پروژه‌های واقعی است، ضمن این‌که کمک به تحقق اهداف شهر هوشمند در رأس اولویت‌های آن‌ها قرار دارد. در این راستا، کمپانی زیمنس ادعا کرده است که بازدیدکنندگان می‌توانند مزایای تغییر در جوامع کنونی و تبدیل آن‌ها به شهرهای هوشمند را درک کنند و از ایده‌های به‌کار برده در هر یک برای هوشمندسازی مناطق خود بهره بگیرند. این افراد همچنین قادر خواهند بود به مشاهده آخرین فناوری‌های زیرساخت‌های هوشمند برای سازه‌های شهری در این آزمایشگاه شامل الکتریکی‌سازی ساختمان‌ها با ولتاژ پایین یا متوسط، مدیریت انرژی، رویکردهای هوشمند توزیع برق و سیستم‌هایی برای مدیریت خدمات نظیر آب، گاز و برق بپردازند.

افتتاح اولین آزمایشگاه شهر هوشمند مصر

زیمنس همچنین ادعا کرده است که هوشمندسازی ۱۷ شهر مصری در رأس اولویت‌های مدیران برای توسعه اولین آزمایشگاه شهر هوشمند بوده و قرار است از آخرین فناوری‌های دنیا برای تسهیل تبدیل آن‌ها به جوامع دیجیتالی یکپارچه بهره گرفته شود. در واقع، زیمنس شریک اصلی مصر در توسعه آزمایشگاه شهر هوشمند به‌حساب می‌آید که قرار است تمام فناوری‌های نوین خود را در زمینه مسکن، زیرساخت‌ها، حمل‌ونقل و خدمات در اختیار مدیران قرار دهد و تمام استراتژی‌های پایدارسازی کشور را تحت حمایت خود قرار دهد، ضمن این‌که دیجیتالی‌سازی اقتصاد مصر از طریق الکتریکی و خودکار کردن خدمات در رأس اهداف این کمپانی قرار دارد.

مسئولان مصر در آخرین اقدامات هوشمندسازی، پایتخت جدیدی را در حومه قاهره ایجاد کردند که ساکنان از برنامه‌های هوشمند استفاده می‌کنند. برای دانستن گوشه‌ای از هوشمندی این شهر جالب است بدانید که وای‌فای عمومی در تمام تیرهای چراغ برق این کشور برای افراد مهیا شده است و شبکه‌ای متشکل از حداقل شش هزار دوربین، فعالیت‌ها را در هر خیابان نظارت می‌کند، به این ترتیب عابران پیاده و وسایل نقلیه را برای تنظیم ترافیک و گزارش فعالیت‌های مشکوک ردیابی می‌کند.

افتتاح اولین آزمایشگاه شهر هوشمند مصر

کد خبر 665682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.