دریافت مجوز استخدام ۸۳ نیروی فنی و مهندسی در شهرداری اراک

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: با پیگیری‌های انجام شده و تا آنجا که قانون اجازه داد، توانستیم مجوز استخدام ۸۳ نفر نیروی فنی و مهندسی در شهرداری را دریافت کنیم.

وحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده‌ای که در شهرداری با آن مواجه هستیم، منابع انسانی است که آخرین جلسه کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک به پیگیری آن اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: یکی از ابرچالش‌های فعلی شهرداری‌های کشور از جمله اراک، کمبود نیروی متخصص و کارآمد در تأمین منابع انسانی شهرداری است، زیرا از سال ۱۳۹۲ به بعد هیچ‌گونه آزمون استخدامی برگزار نشده و به مرور زمان با بازنشستگی و رفتن نیروهای قدیمی مجموعه شهرداری از داشتن نیروی کارآمد و متخصص محروم شده است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: نیروهای شرکتی در سازمان مدیریت پسماند و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری جذب شده‌اند که به‌دلیل کمبود نیروی متخصص در ادامه مسیر از برخی از این افراد که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی هستند، در پست‌های اداری و مهندسی استفاده می‌شود که این اجحاف و ظلم به حوزه تخصصی عمرانی، شهرسازی و سازمانی شهرداری است.

میرنظامی تصریح کرد: ما از وزیر کشور تقاضای صدور مجوز استخدام داشته‌ایم تا بتوانیم نیروهای متخصصی را به مجموعه شهرداری وارد کنیم، چراکه هرچه تعداد نیروهای متخصص در این مجموعه کمتر باشد، کیفیت کار کاهش پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم از طریق سازمان‌های بالادستی و وزارت کشور به‌زودی دستورالعمل برگزاری آزمون به شهرداری‌ها ابلاغ شود، چراکه اگر چنین سازوکاری ایجاد نشود، برای رفع معضل کمبود نیروهای متخصص در شهرداری باید چاره‌اندیشی کنیم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: به‌دنبال پیگیری‌های انجام شده و تا آنجا که قانون به ما اجازه داده است، توانستیم مجوز استخدام ۸۳ نفر نیروی فنی و مهندسی در شهرداری را دریافت کنیم که این کار هر چند یک گام مثبت به‌شمار می‌رود اما کافی نیست.

کد خبر 665659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.