پیش‌بینی حضور ۴ میلیون زائر در اربعین امسال / مرز خسروی ۲۴ ساعته می‌شود

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: توافق میان وزرای کشور ایران و عراق برای ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی انجام شده است و پیش‌بینی حضور چهار میلیون زائر را برای اربعین امسال داریم.

مجید میراحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات برای ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی، اظهار کرد: آخرین اقدامی که انجام شده توافق میان وزرای کشور ایران و عراق بوده است.

وی افزود: وزیر کشور عراق برای ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی موافقت کرد و امیدواریم این موضوع عملیاتی شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی‌های که ستاد مرکزی اربعین انجام داده است، هرساله افزایش زوار بین ۱۰ تا ۱۵ درصد تا قبل از کرونا وجود داشت، به دلیل شیوع کرونا توقف داشتیم اما پیش‌بینی حضور چهار میلیون زائر را برای اربعین امسال داریم.

میراحمدی تصریح کرد: چالش اصلی اربعین امسال بحث گرما است، مرزهای خسروی، شلمچه، چزابه و مهران بدر مناطق گرمسیری است و هوا به شدت در آنجا گرم است، پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌دهیم، اما زوار اربعین باید سازگاری و پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشند تا شاهد برپایی مراسم اربعین باشکوهی باشیم.

وی گفت: امسال آغاز مراسم اربعین را از اول ماه صفر در نظر گرفته‌ایم و حداکثر ماندگاری زوار را نیز یک هفته اعلام کرده‌ایم. زوار بیش از یک هفته نباید در عراق بمانند؛ امیدوارم زائران همکاری لازم را برای مدیریت بهتر عملیات اربعین داشته باشند.

معاون وزیر کشور افزود: ویزا برای مراسم اربعین لازم نیست، برای گذرنامه ویژه اربعین با طرف عراقی به توافق رسیده‌ایم تا تردد زوار تسهیل شود.

کد خبر 665596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.