وضعیت بورس امروز/ شیب ملایم صعودی معاملات

بازار سهام امروز از ابتدای معاملات با تعادل شروع شد و شاخص کل در ابتدای معاملات رشد پنج هزار واحدی داشت. در نهایت شاخص کل با رشد ۹ هزار و ۸۶۷ واحدی به دو میلیون و ۲۸۹ هزار و ۵۴۹ رسید؛ شاخص کل هم‌وزن امروز رشدی معادل پنج هزار و ۱۱۱ واحد را ثبت کرد و به عدد ۷۷۶ هزار و ۴۱۴ رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار سهام امروز از ابتدای معاملات با تعادل شروع شد و شاخص کل در ابتدای معاملات رشد پنج هزار واحدی داشت. در نهایت شاخص کل با رشد ۹ هزار و ۸۶۷ واحدی به دو میلیون و ۲۸۹ هزار و ۵۴۹ رسید؛ نمادهای وبملت، خودرو و پارس بیشترین تأثیر مثبت را در معاملات امروز بر جای گذاشتند و در برترین نمادها اثری از نماد منفی دیده نمی‌شد.

شاخص کل هم‌وزن امروز رشدی معادل پنج هزار و ۱۱۱ واحد را ثبت کرد و به عدد ۷۷۶ هزار و ۴۱۴ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده هفت هزار و ۹۵۷ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل بیش از ۶۳۳ هزار معامله و خریدوفروش بیش از ده میلیارد برگه سهم است، همچنین ارزش بازار به میزان هشت میلیون و ۴۲۰ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس امروز با رشد ۱۳۱ واحدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۸ هزار و ۹۴۴ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای بپاس و فغدیر بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای صبا و زاگرس بیشترین تأثیر منفی را در بازار بر جای گذاشتند. ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۶۰۸ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۸۷ هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران بیش از پنج میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۳۵۳ هزار معامله به ارزش هفت هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان معامله کردند.

ارزش کل معاملات امروز ۱۳ هزار و ۷۵۴ میلیارد تومان بود که این مقدار، مبلغ هشت هزار و ۲۸۷ میلیارد تومان متعلق به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: ۱۰ میلیارد ۱۰۲ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: ۶ میلیارد ۱۸۳ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: ۸ هزار و ۲۰۲ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: هفت هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: افران، دارایکم، کمند

بیشترین حجم معامله: شستا، خودرو، خساپا

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: چکاوه، ولصنم، وپخش

بیشترین کاهش قیمت: واعتبار، البرز، کماسه

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۲۳۶ ۱۵۱
فرابورس ۲۰۳ ۱۳۱

اخبار مهم

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۶ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۹۰۷ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۴۹ هزار و ۶۰ تومان معادل ۰.۲ درصد افزایش یافت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۹ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۹۴۴ تومان رسیده است.

برنامه دولت برای اختصاص سهام به متولدین ۱۴۰۲ چیست؟

سهام ۱.۵ میلیون تومانی به متولدین سال ۱۴۰۱ اختصاص یافته است و چون منابع برای سال ۱۴۰۰ تأمین نشده بود؛ لذا به نوزادان سال گذشته داده می‌شود. منابع برای نوزادان متولد امسال هم تأمین خواهد شد ولی اول باید منتظر باشیم منابع تأمین شود و بعد به مردم اطلاع‌رسانی کنیم.

۲۴ میلیارد دلار ارز قرار است به ایران برسد

در پی سفر سلطان عمان به ایران، به زودی مبلغی بیش از ۲۴ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران در عراق و کره جنوبی و از طریق منابع قابل دسترس کشورمان در صندوق بین‌المللی پول وارد ایران خواهد شد.

نقشه بازار

وضعیت بورس امروز/ شیب ملایم صعودی معاملات

کد خبر 665588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.