تداوم ناپایداری‌های همرفتی در اصفهان تا پایان هفته

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان گفت: امروز تا پایان هفته جاری شرایط برای ایجاد ناپایداری‌های همرفتی به صورت افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق، تنش دمایی، گاهی وزش باد شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه هواشناسی، امروز تا پایان هفته جاری شرایط برای ایجاد ناپایداری‌های همرفتی به صورت افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق، تنش دمایی، گاهی وزش باد شدید لحظه‌ای بر روی استان به ویژه در نیمه غربی و شمال پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شدت ناپایداری‌ها بیشتر در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و طی روزهای چهارشنبه و به ویژه پنجشنبه مورد انتظار است، افزود: فردا بارش‌های رگباری در نواحی شمال غرب استان و در روز پنجشنبه در بیشتر مناطق پیش‌بینی شده است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: در نیمه شرقی و شمال استان نیز طی امروز تا روز پنجشنبه شرایط وقوع طوفان لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود. کاهش دما بین دو تا چهار درجه سانتیگراد در اواخر هفته خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده کمینه دمای هوا بین یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۸ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۱ سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۲ درجه سلسیوس بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای پنج درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 665568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.