آنچه در جلسه هشتادونهم شورای اسلامی شهر اصفهان گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات مصوبات هشتادونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _سه‌شنبه شانزدهم خردادماه_ در گفت‌وگوی خبری هشتادونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: امروز در جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر که مصادف با ایام سالگرد رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و قیام ۱۵ خرداد بود، میزبان «حجت‌الاسلام مهدی اژه‌ای» پیشکسوت انقلاب اسلامی بودیم.

وی افزود: جلسات علنی روزهای یکشنبه برگزار می‌شود اما امروز به‌منظور لایحه یک‌فوریتی که باید مورد بررسی قرار می‌گرفت، جلسه تلفیقی و علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به‌صورت فوق‌العاده برگزار شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نخست پاسخ به استفساریه نرخ آرامستان باغ رضوان برای ارائه خدمات به متوفیانی که در آرامستان محلی دفن می‌شوند، مورد بررسی قرار گرفت، این استفساریه با رأی مثبت اعضا پاسخ داده خواهد شد تا در شهرداری و آرامستان‌ها به واسطه آن روند ادامه پیدا کند و در آینده به شیوه دیگری اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه لایحه مزایده سازمان مدیریت پسماند و فروش اقلام بازیافتی بررسی شد، در این راستا قرار است خدمات پردازش و استفاده از اقلام توسط شرکت برنده در مزایده انجام شود، لذا در کمیسیون خدمات شهری و جلسه شورا، تکالیف و دستوراتی برای شهرداری مشخص شد که با رعایت آن، اعضای شورا با اجازه انجام مزایده، موافقت کردند.

صالحی اضافه کرد: دو توافق ملکی نیز مورد بررسی قرار گرفت که اعضای شورا با هر دو موافقت کردند.

وی با بیان اینکه صورت‌جلسه‌ای نیز امروز برای تسویه بدهی‌های شرکت اتوبوسرانی به سازمان تأمین اجتماعی در ازای واگذاری زمین و زیربنای ساخت در جلسه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: بر اساس توافقی که در سال ۹۴ انجام شده است، مبلغ زیربنا، ارزش زمین و متراژ مشخص شده بود، در این راستا به درخواست استانداری و تأمین اجتماعی منابعی برای ایجاد یک بیمارستان بزرگ ۵۰۰ تختخوابی که ارزش افزوده آن برای شهر خواهد بود، در نظر گرفته شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در حال حاضر نیز مازاد بر توافق انجام شده در سال ۹۴، استانداری و سازمان تأمین اجتماعی درخواست داشتند که شهرداری بیش از ۵۰ هزار مترمربع زیربنا را در اختیار آنها قرار دهد؛ شورا با قید شروطی که به صلاح شهر بود و اینکه پروژه هرچه سریع‌تر انجام و حق شهر در این توافقنامه ادا شود، با افزایش پرداخت عوارض زیربنا موافقت کرد.

وی تاکید کرد: در این راستا زمین مورد توافق سال ۹۴ به انضمام ۸۵ هزار متر مربع مجوز ساخت زیربنا در توافقنامه به تصویب رسید؛ این مصوبه شورا به ازای بدهی شرکت اتوبوسرانی و مبالغی که باید به عنوان حق شهر پرداخت شود، خواهد بود، لذا امیدواریم با یک همکاری شاهد ایجاد بستر درمانی جدید در شهر باشیم.

کد خبر 665551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.